[58v]číslo strany rukopisuSoběslav i jeho lidé velmi radostně domóv jsú jeli.
{Přimda, Tachov}textový orientátor
Téhož také léta Štěpán král uheřský z Soběslavem sú sě sešli a s tiem pak pokoj a mier učinivše, domóv sú sě vrátili v přietelství. Téhož také času ten hrad, jemuž dějí Přimda a jiným jménem Frimberg a město, jenž Tachov slove, znova udělaný a popravený jsú.
{Kostel na Řípě}textový orientátor
Také na té hoře, ješto Říp řiekají, kostel, jenž dávno byl zkažen, Soběslav zasě udělal jest. A tak Jindřich biskup olomúcký světil jej jest.
Léto Božie tisíc sto sedmmezdcetma Soběslav knieže české pokořil sě jest Latarovi římskému králi. Téhož také léta, jakž kronika nurenbeřská svědčí, král s kniežetem Soběslavem toho města, jemužto Amberg řiekají, oblehl jest a všecky Bavory až do Dunaji plných deset neděl pálením a pleněním hubili jsú. A potom nižádného zbráněnie od nižádného nejměli jsú, domóv sú sě vrátili.
{Zjimáni bratří}textový orientátor
Druhého léta Lotardus král římský kniežeti Soběslavovi českému na Velikú noc syna jest křtil, vzděl jemu jméno Vladislav a takž pak z povolením toho hrábie jménem Vigberta všecko zbožie, kteréž v manstvie držal ten jistý Vogbert, přěd saskými kniežety dietěti tomu na křtinách oddal. Tohož také léta Soběslav králi Lotarovi proti Kunrádovi, jehožto volenci na protivenství Lotarovi svolili biechu, s velmi velikým a tak po mnohých znamenitých skutciech velikých domóv sě jest vrátil. Potom pak Soběslav Kunráda syna Litoldova, jenž byl bratr Oldřichóv, jal jest a na Vyšehrad u vězenie dal. A také k tomu Soběslava a Břecislava syny Kunrádova, jenž byl starší bratr krále Vratislavova prvého krále českého, na hrad na ten, jemuž dějí Donín, dal jest u vězenie.
Léta Božie tisíc sto a bez jednoho třidceti onoho jistého Vratislava syna Oldřichova Soběslav opět jest byl jal i zaslal preč.
{Gladsko hrad}textový orientátor
Toho