ho[3v]číslo strany rukopisuden.“[23]Matouš 10,37 A apoštoluom svářícím dí: „Knížata zemská panují jim a ti, jenž moc mají, vladaři slovú, ale vy ne tak, kdož z vás jest vyžší, buď jako sluha.“[24]Lukáš 22,25–26 A opět dí dále: „Když sem vás poslal bez tobolky a pytlíka i zdali se vám čeho nedostávalo?“[25]Lukáš 22,35 A řka: „Nechtějte pečovati, co byste jedli a pili.“[26]Lukáš 12,29 A tak dále ukazuje na ptáky nebeské a dí: „Buďte chudí, nebo já chudý sem. A darmo jste vzali, darmo dejte.“[27]Matouš 10,8 K tomu i svatý Pavel praví i všichni také čtyři evangelisti svědčí o chudém zákoně, že Kristus chudý jest, my sme jím zbohaceni.[28]Druhý list Korintským 8,9 Ne na zboží míní, ale na duši. Jakož sám svatý Pavel bohatství jest nechválil, ale duši na bohatství, jenž jest slovo Boží. Tu se rozuměti muož z první figury i tudíž z důvodu Kristova, že zákon Kristuov jest v chudobě založen a ustaven a v tom se konati má, jakož i jest jim povědíno. A vstupuje na nebe, rozkázal jest, řka: „Jděte po všem světě, kažte čtení všemu stvoření.“[29]Marek 16,15 Nemíní za peníze, ale za spasení. A tak ďábel vždy ruší to, což bylo dobrého, svedl jest srdce Silvestra papeže skrze Konstantina císaře, že ten chtě okázati se věrným křesťanem, i uložil jest obdaření. Neb dar ve jméno Boží naděje býti, a v tom jest horší udělal, vliv jed v církev svatou, zboží světské a pyšnosti, zpúry, pýchy a tu jest nadáno zboží kněžstvu, kteréhož se přichopili ne z důvodu písma Zákona, ale nadání a o súžení lidského pevně drží i podnes, neústupně spasení v tom zakládajíc. A když se jest to stalo, tehdy zarmúcena jest Pravda a ponížena jsúci, plakala jest pláčem velikým, rozedřevši rúcho své, položivši duši svú v postu a k náboženství a nasypavši na hlavu svú prachu, padla jest žalostí na zemi plačící a řkúcí.