[555v]číslo strany rukopisua pln jedu smrtedlného, máť býti ot nás obřězán. Neb die Písmo: „Smrt i život jest v moci jazyka.“ A jinde, Proverbiorumcizojazyčný text 21: „Ktož ostřiehá jazyku svého, ten ostřiehá ot zamúcenie duše své.“ A Spasitel die: „Z slov svých ospravedlněn budeš a z slov tvých potupen budeš.“ Čtvrté, obřězáni máme býti na svú rukú ot neřádných skutkóv a neslušných účinkóv. O tom die sv. Pavel, k Židóm 12: „Rozpuštěných rukú, roztržených noh pozdvihněte, pravé chody čiňte nohám svým, aby neklečiece, všeliký z vás blúdil, ale nad to viece aby uzdraven byl, pokoje následuje a čistoty srdečné, bez niežto nižádný neuzří Boha.“ Abychom této řěči svatého Pavla srozuměli, znamenajme, že nezřiezený skutek čtverým obyčejem bývá. Prvé, když učiněn bývá obmeškáním. Protož die sv. Pavel: „Rozpuštěnú rukú pozdvihněte.“ K témuž die Písmo, Ecclesiasticicizojazyčný text: „Ktož se bojí Boha, nic nezmeškává.“ Druhé, když učiněn bývá s nesetrváním. A protož die: „Roztržených noh pozdvihněte.“ A pro tu dvoji věc die prorok, Izaiáš 36: „Posilněte rukú rozpustilých a kolen mdlých potvrďte.“ Třětie, když nebývá učiněn s dobrým úmyslem. Protož die: [556r]číslo strany rukopisu„Chody pravé čiňte nohám svým.“ Čtvrté, když bývá učiněn smiešením otporným, když totižto kdo chce slúžiti Bohu a sboží. Protož die: „Aby neklečeje, kto blúdil.“ A Písmo die, 3. Regumcizojazyčný text 18: „Dokovadž klécete na dvě straně? Jest li Pán Bóh váš pán, následujtež jeho. Pakliť jest Baal,“ to jest ďábel, „pán váš, následujtež ho.“ Páté a poslednie, máme obřězati nohy své, aby nechodily ke všelikému zlému, k rozsievaní sváróv, k vraždám a ke všelikým marnostem, ale šly k chvále boží. A tu, kdež by člověk nalezl své spasenie. Protož die Šalomún, Proverbiorum 1ºcizojazyčný text: „Synu mój, nechoď s nimi,“ to jest se zlými lidmi, „ale obrať nohy své ot stezek jich, neboť nohy jich ke zlému běžie. A prorok v žaltáři die: „Nohy jich rychlé jsú ku prolévání krve.“ A dolejie: „Setřenie a neštěstie na nohách jich. Cesty pokoje nepoznali svú. Nenie bázni božie před očima jich.“ Ktož takovým obyčejem na svých smyslech obřězán bude, tenť v budúciech časiech, totižto po své smrti, a konečně po súdném dni radovati se bude s tiemto slavným dietětem, pro nás hřiešné obřězaným, v království nebeském. Amen.
Kázanie na božie křstěnie
V dnešní epištole sv. prorok Izaiáš, jenž ji píše v šedesáté kapitole, rozmlúvá