[…]text doplněný editorem [svě]text doplněný editoremtě na zemi ty zlosti mnohé, jenž sú byly ot ďábla a ot Antikrista. A tak budúcie věci viděl jest a poznal, ješto budú v těch časiech na skonání světa. A jakož orel miluje svá orlátka, ješto mají dobré a ostré zraky. A béře je s sebú, když létá k slunci a k světlu, ale ta orlátka svá, ješto nemají ostrého zraku a jasnú očí, zamietá, tak svatý Jan béře nás s sebú k světlu božskému, abychom poznali Boha a poznajíc, jeho milovali. A také abychom hřiechy své poznali a ty, ješto mají býti za časóv Antikristových v těch nebezpečných časiech, ješto mají býti na skonánie světa, jakož [o]text doplněný editorem nich jest popsal knihy veliké sv. Jan, jenž slovú Apokalypsiscizojazyčný text, to jest Zjevení pána Jezukrista.
A ne toliko jako orel vysoko jest vzletěl k slunci a k nebi a k oblakóm, ale vzletěl jest i na nebesa, když jest psal o božství a o slovu věčném božiem, když jest řekl: „V počátku bylo slovo a slovo bylo u Boha a Bóh bieše slovo.“ Abychom i my svatými žádostmi mohli vzletěti a pozdvihnúti sebe k svrchním věcem čtenie svatého s náboženstvím. „V ten čas řekl Ježíš Petrovi,“ Jan 21ºcizojazyčný text etc. Toto svaté čtenie dnes ke cti a k chvále svatého Jana čte se, v němžto chválen byl svatý Jan, najprvé z počestnosti úřadu, že on jest byl učedlník a kancléř pána Krista. Druhé, chválen bývá z čistoty tělesné, myslné i srdečné. Pro kterúžto čistotu zvláštní milostí miloval ho Ježíš. Jakož o tom dolejie praveno bude. Třětie, chválen bývá ot vlastnie obyčejnosti a čelednosti pána Ježíše. Kdežto on za večeří u veliký čtvrtek zpolehl jest na jeho prsí. Pro něžto cierkev svatá o něm čte a zpievá: „Velmi ctěn má býti svatý Jan, jenž na prsech Páně za večeří otpočíval jest.“ Čtvrté, chválen bývá ot vlastnieho milovánie, jímžto pán Ježíš miloval ho. A to cierkev svatá na počátce dnešnie jitřni zvěstuje, řkúc: „Poďte, klanějme se a modlme se Pánu Bohu, jenž jest vlastním milováním miloval svatého Jana apoštola.“
Abychom tehdy chválu svatého Jana pilnějie mohli obklíčiti, slyšmež snažně pověst svatého čtenie. Píše napřed svatý Jan, že zjevil se pán Ježíš po svém vzkříšení u moře tiberiadského sedmi učedlníkóm svým, mezi nimižto bieše Petr a Jan, kteřížto učedlníci v lovení ryb, celú noc pracovavše, nic jsú neulovili. A pán Ježíš, stoje na břěhu, jich sieti množstvím velikých ryb naplnil jest, totižto sto padesáti a třmi. S nimižto jest po svém vzkřiešení obědval