O kázaní Enocha a Eliáše proti antikristu.
Kapitola 29.
A když se rozmnoží zarmoucení těch dní od syna zatracení, nebudeť ráčiti Pán Bůh hleděti na zatracení pokolení lidského, kteréž vykoupil vlastní krví, ale hned pošle své služebníky zvláštní a nejmilejší, totiž Enocha a Heliáše, k potupení jeho a zjevně přede všemi národy trestati budou jeho svozování[106]Tj. svádění a ukáží ho lhářem před každým člověkem a ničemným. A že pro zahubení mnohých a zatracení výjde z chrámu; tehdy národové, vidouce jeho potupeného a svod jeho haněti velmi od služebníkův Božích, opustí jej a utekou od něho a přidržeti se budou spravedlivých těch.
Enocha a He[l]text doplněný editoremiáše kázaní
Zjevení 11.[107]Ap 11,3 Dám dvěma svědkům mým, totiž Enochovi a Heliášovi, a kázati budú dní tisíc dvě stě šedesáte.
I vida svůdce ten sobě přetvrdě domlouvati a ode všech opuštěného, prchlivostí a hněvem zapále se, zamorduje ty svaté Boží.
O posledním obecném soudu.
Kapitola 30.
Tehdy se ukáže znamení příští Syna člověka a příjdeť v oblacích nebeských s slávou nebeskou a zabí ho Buoh duchem úst[108]úst: Vſt svých podlé výkladu apoštolského.
Příští Syna člověka
Tehdyť se stkvíti budou spravedliví jako hvězdy na světě, slovo života v sobě zdržujíce. Ale nepraví uvrženi budou do pekla. Od něhož vyproštěni buďme skrze milost a člověčenství Pána Boha, Spasitele našeho Ježíše Krista, v němž jest Otci spolu s Duchem svatým všeckna čest a sláva a velebnost a císařství nyní i na věky věkův, amen.
[#]obrázek nebo jiný grafický prvek[109]Drobný grafický prvek, který strukturuje text.