Po té modlitbě šlechtici, ješto korunu zdržují, dovedú ji k stolici poctivě připravené, a tu ji posadí; a s ní bude šlechetná abatyše svatého Jiří v Praze svatého Benedikta zákona, kterážto pro své duostojenství pozvána a prošena při korunování králové vždy má býti; a okolo ní stanú šlechtici a paní urozené království Českého. Pak po obětování a pacem nošení a božího těla přijímaní ovšem řád králový dřéve znamenaný zachován má býti.
Žehnání korúhve: Nakloň, hospodine, ucho tvé k modlitbě naší pokory a skrze orodování svatého Michala archanjela tvého a pána nebeských ctnoscí daj nám pomoc pravice tvé, aby jakožs požehnal Abrahama, nad pěti králi svítězujícího, a Davida krále, v tvé chvále, tvého jména vítězství boje činícího, požehnati a posvětiti rač tuto korúhev, kterúžto na obranu svaté církve proti nepřátelské ukrutnosti nese, aby ve jméno tvé věrní a obraňující lidu tvého po ní jdúce, skrze moc svatého Kříže vítězství nad nepřátely dobyvše, radovali se. Jenž s otcem a svatým duchem živ jsi a kraluješ na věky věkuov. Amen.
Tuto se dokonává korunování. A potom budú čísti čtení svatého Matouše etc.:cizojazyčný text
V onom času odšedše licoměrníci, učinili radu, aby Ježíše popadli v řeči. I poslali služebníky své s herodiány, řkúce: „Mistře, víme, že jsi spravedlivý a cestě boží v pravdě učíš, a není tobě péče o žádném, ani hledíš na osobu lidskú: sluší li daň dáti císaři, čili nic?“ Poznav pak zlost jich Ježíš, vece: „Co mne pokúšíte, pokrytci? Ukažte mi peníz platu.“ A oni obětovachu jemu peníz. I vece jim Ježíš: „Čí jest tento obraz a nápis?“ Vecechu jemu: „Císařuov.“ Tehdy vece[e]vece] we jim: „Protož dajte, co jest císařovo, císaři, a co božího, bohu.“
Znamenati jest, když budú čísti čtení, král i králová mají složiti koruny své. A když odečtú čtení, větší[35]vynecháno: mezi arcibiskupy neb biskupy vezme kníhy čtení, i donese králi, aby celoval, a potom králové, potom arcibiskupovi, ješto mši slouží.
Kredo dějí a ofertoř: