[46]číslo strany rukopisukrál ejipský, sen. Zdáše se jemu, by stál nad řekú, z niežto vycházieše sedm volóv krásných a tučných přieliš a pasiechu se na miestech po mokřinách. A také jiných sedm vyníce z řeky mrzutých a oškapělých churavostí a pasiechu se na tom řeky břehu na miestech zelených. I sežrali sú ony, jichžto divna bieše krása a zpósoba těl. Opět usnul farao a viděl jiný sen. Sedm klasóv vyrostlo bieše na jednom stéble, krásných a plných. A jiných tolikéž klasóv tenkých a zaražených zprahlostí nebo rzí vznikáše, sžierajíce všech dřevních krásu. A těm snóm uvěřil jest Jozef i farao jeho návodem i výkladóm Jozefovým. Neb jest ty sny o sedmi budúcích letech obižných a o sedmi potomních a neplodných vyložil. A to se tak zřejmě potom ukázalo.
Také v týchž kněhách v XXXVI. kapitule takto psáno jest: Když přiblížil se Jákob neb Izrahel k studnici přísahy, uslyšal skrze viděnie v noci volajícieho hospodina a řkúcieho: „Jáť sem najsilnější bóh otce tvého, neroď se báti. Sejdi do Ejipta, neb tě u veliký lid učiním tudiež. Jáť sejdu s tebú a položíť Jozef ruce své na tvé oči.“[23]Gn 46,3
Neb psáno jest v knihách Súdcí izrahelských v sedmém rozdiele: Sšel jest Gedeon a farao, robenec jeho, na stranu vojsk, kdežto biechu ponuocky oděncové. Ale Madianští a Amalechitští a všichni lidé od východu Slunce rozsutí ležiechu v podolí jako kobylek množstvie. A když přišel bieše Gedeon, rozprávieše sen ně[47]číslo strany rukopisukterému