[43]číslo strany rukopisuskrze sny lidem kterú věc zvěstoval, by jim neslušalo věřiti. Ale bóh a přirozenie nic nadarmo nečinie, jakož svědčí mistr Aristotileš v prvních kněhách o nebi v rozjímaní prvém a čtvrtém rozdiele na konci. Protož snovému vidění i výkladóm jeho slušie věřiti lidu křesťanskému. Ale že hospodin svá tajemstvie zlým i dobrým skrze snové viděnie okazoval a jich vykládanie rozumu zlým i dobrým pójčoval, máš najprvé psáno v prvých kněhách Mojžiešových v XX. kapitule. Neb když Abimelech, král palestinský, vzal bieše Sáru, ženu Abrahámovu, pro krásu její, a že byl řekl Abrahám, že by jeho sestra byla, přišel k němu bóh skrze sen v noci a vece k němu: „Toť umřeš pro ženu, kterúž si vzal, nebť má muže.“[9]Gn 20,3 A tomu snu věřil jest král pohanský spravedlivě, neb ihned vstav kázal zavolati Abraháma a porokoval jemu, že by řekl: „Sestra má jest“.[10]Gn 20,5 A ihned jemu vrátil ženu bez poškvrny. Také v týchž kněhách stojí psáno v XXVI. rozdiele: Zjevil se hospodin Izákovi ve snách a řka: „Nescházej do Ejipta, ale odpočívaj v zemi, kterúž poviem tobě, a putuj a buduť s tebú a požehnám tobě.“[11]Gn 26,2 A tomu vidění snovému uvěřil jest svatý Izák, neb jest nesšel do Ejipta.
A v též kapitule stojí psáno, že zjevil se hospodin v noci Izákovi řka: „Já sem bóh Abrahámóv, otce tvého, neroď se lekati, neb já s tebú sem a požehnám tobě a rozmnožím tě a siemě tvé pro sluhu mého Abraháma.“[12]Gn 26,24
Také Jákob viděl ve snách řebřík