[100r]číslo strany rukopisuv svých práviech, ež podlé práva jmá umřieti, neb sě Synem božím nazývá. Pustíš li ho, nejsi přietel ciesařóv.“ To Pilát uslyšav, užase sě, bojě sě, aby v ciesařovu nemilost neupadl.[288]J 19,4–8 Tu praví Krysostomus: „Snadno s pravedlné cěsty sblúditi, ktož viece v súdě lidí než boha sě bojí.“ V tu dobu Pilát vzem vodu, umyl rucě přěde všemi lidmi a řka: „Nevinen sem já na tejto nevinné krve prolitím.“[289]Mt 27,24
Tak tehdy ten obyčej bieše, ktož sě které viny očiščoval, ten rucě přěde všěmi lidmi umyl. Tu praví svatý Krysostomus: „Darmo sě, Piláte, omlúvaje umýváš, však s věděl, ežť sú jej v tvú moc Židé pro závist dali. A také proti sobě mluvíš, však s řekl k Židóm: Žádné sem příčiny proti němu nenalezl. A řekl s k němu: Mám moc ukřižovati tě a pustiti. Která tvá omluva býti móže? A ty sě lidí viece ubáv než boha, nevinně s ho na smrt otsúdil.“
A jakž ho Pilát na smrt otsúdi, tak dva lotry přivedú přědeň, na něž Pilát žalobu přěslyšav, také jě na smrt odsúdi. V tu dobu rytieři Pilátovi přistúpivše k Ježíšovi, s něho rúcho hedvábné, v nějžto biechu jej na smiech oblekli, svlekú a v jeho rúcho opět oblekú, vzvalivše naň kříž přěveliký, přěd město na smrt povedú. Ten kříž tak těžký bieše, ež mdlobú jeho nésti juž nemožieše, neb bieše všicku noc bit i rozličně trýzněn.
V týž čas za ním dva lotry povedú na jeho věcšie potupenie,[290]L 23,32 aby ho lidie mezi zlými načtli. Jdieše také za ním lid všeliký, jedni sě posmievajíc, druzí divóv někakých viděti žádajíc. Za ním také jdiechu mnohé panie