[105r]číslo strany rukopisutři dni v rově byv, všecky, jež jest umřěl ujistil, silú svého božstvie mocí třetí den z mrtvých vstal.“
Druhé slušie věděti, proč jest svého z mrtvých vstánie do dne súdného nečakal, aby se všemi lidmi jako všemohúcí vódcě z mrtvých vstal. To jest učinil najprvé pro svého těla svatého dóstojenstvie, neb jelikož jeho přědóstojné tělo s božstvím bylo sjednané, neslušalo jemu v zemi ležiec hníti. Jakžto David prorok praví: „Nedáš, hospodine, svatému svému, točíš oslavenému, tělu viděti shnilosti.“[316]Ps 16,10 A druhé proto, aby svaté viery svým skřiešením potvrdil. Neb by byl inhed třetí den z mrtvých nevstal, byla by viera pohynula ani by ho kto pravého boha věřil. A to sě jest ukázalo ten čas jeho umučenie, jež byli všickni kromě jediné Matky božie vieru potratili, ale jakž Jezukrista z mrtvých vstavše uzřeli, tak sě inhed k vieřě navrátili.
Třetie slušie věděti, ež Syn boží, Jezus Kristus, z mrtvých vstav, v rozličné časy rozličným sě ukázal. Najprvé světie Maří Magdaléně,[317]Mc 16,9 jako píše svatý Marek evanjelista ve Čtení. A to jest proto učinil, aby ukázal, ež jest pro hřiešné umřěv, z mrtvých vstal, jakžto sám ve Čtení řekl: „Nepřišel sem pozvati pravedlných, ale hřiešných ku pokání.“[318]Mt 9,13 Druhé sě ukázal těm třem paniem Mariám tehdy, když od jeho svatého hrobu jdiechu.[319]L 24,10 Třetie svatému Petru, ale Písmo nepraví, v který sě to čas stalo.[320]L 24,12 Čtvrté sě ukázal těma dvěma, ješto jdiešta toho dne božieho skřiešenie na ten hrad, ješto slóve Emaus.[321]L 24,13 Páté sě ukázal apostolóm, ani sě všichni v jeden dóm sebrali.[322]Mc 16,14 A podlé toho ukázal