znamenati, ež nemoc někdy přicházie člověku pro hřiechy a takež často hřiechóv vzhřěšenie obdrží na bozě uzdravenie. To sě doličije ve Čtení o tom nemocném, jenžto byl uzdraven u rybníka, jemužto řekl Syn boží: „Jdi a nehřěš viece, ať sě hóřě nepřihodí.“ Třetie slušie znamenati, kak jest veliké otplaty svatá viera, ež jednoho člověka silná viera jest pomocna druhému člověku, jako jest nedávno řečeno, ež viera centurionova zdravie sluzě obdržala, a jakžto dolejie bude řečeno, ež skrzě vieru oné pohanky shaňané dcera jejie byla uzdravena. A též jest o malých dietkách, jěžto dietky skrzě cizí vieru křest přijmúc, spaseny bývají. A to jest mocí prolitie svaté krve Jezu Kristovy.
O uzdravení svekrve svatého Petra
Potom v témž městě Kafarnaum, jakžto píše svatý Lukáš evanjelista, v jednu hodinu všel Ježíš v dóm svatého Petra apostola, a ten čas svekra svatého Petra apostola velikú studenú nemoc jmějieše. Tehda milostivý Ježíš k ní přistúpiv, jejie sě ruky dotekl a inhed byla uzdravena. A tak vstavši, pokrm Spasitelovi a jeho svatým apostolóm, stuol ubrusem pokryvši, přidala. A když slunce za horu zašlo, všickni, ješto jmějiechu rozličné nemocné, přivedli k němu, an na každého rucě vložě, inhed uzdravil. A zatiem diábli z běsníkóv vycházějíc voláchu a řkúc: „Ty jsi Syn boží.“ Tehda Ježíš porokováše jim, nedada jim mluviti, neb vědiechu, ež jest on Kristus. A když bylo nazajitřie, šel Ježíš na púšči na jedno miesto a lidé sě naň se všěch strán ptajiechu. Proněžto vstavše i šli k němu, zdržijíc jeho, aby ot nich nechodil. Jimžto on vecě: „Muši i jiným