[44r]číslo strany rukopisuznamenati, ež nemoc někdy přicházie člověku pro hřiechy a takež často hřiechóv vzhřěšenie obdrží na bozě uzdravenie. To sě doličije ve Čtení o tom nemocném, jenžto byl uzdraven u rybníka, jemužto řekl Syn boží: „Jdi a nehřěš viece, ať sě hóřě nepřihodí.“[143]J 8,11 Třetie slušie znamenati, kak jest veliké otplaty svatá viera, ež jednoho člověka silná viera jest pomocna druhému člověku, jako jest nedávno řečeno, ež viera centurionova zdravie sluzě obdržala, a jakžto dolejie bude řečeno, ež skrzě vieru oné pohanky shaňané dcera jejie byla uzdravena. A též jest o malých dietkách, jěžto dietky skrzě cizí vieru křest přijmúc, spaseny bývají. A to jest mocí prolitie svaté krve Jezu Kristovy.
O uzdravení svekrve svatého Petra
Potom v témž městě Kafarnaum, jakžto píše svatý Lukáš evanjelista, v jednu hodinu všel Ježíš v dóm svatého Petra apostola, a ten čas svekra svatého Petra apostola velikú studenú nemoc jmějieše. Tehda milostivý Ježíš k ní přistúpiv, jejie sě ruky dotekl a inhed byla uzdravena. A tak vstavši, pokrm Spasitelovi a jeho svatým apostolóm, stuol ubrusem pokryvši, přidala. A když slunce za horu zašlo, všickni, ješto jmějiechu rozličné nemocné, přivedli k němu, an na každého rucě vložě, inhed uzdravil. A zatiem diábli z běsníkóv vycházějíc voláchu a řkúc: „Ty jsi Syn boží.“ Tehda Ježíš porokováše jim, nedada jim mluviti, neb vědiechu, ež jest on Kristus. A když bylo nazajitřie, šel Ježíš na púšči na jedno miesto a lidé sě naň se všěch strán ptajiechu. Proněžto vstavše i šli k němu, zdržijíc jeho, aby ot nich nechodil. Jimžto on vecě: „Muši i jiným