Rozdiel třidcátý a sedmý, o stromiech vtip indiských, perských i ejiptských mudrákóv
Komu se vidí ve spěčky, že stromy poléval a dobře odělal, jest li král, dobře učiní lidu svému. Pakli z obce to člověk vidí, mnohým radú nebo smyslem prospěje. Pakli kto vidí, ano stromové vzrostli na skále nebo na moři, kdežto nemohú rósti stromové, lidé do toho miesta neznámí a znamenití připadnú. Pakli uzří kto, ano v domě jeho vzrostl strom, muž znamenitý do toho domu příde. A jest li ovocný strom, z rodu bude toho, ktož to vidí. Pakli neovocný ale, bude muž neznámý nebo nepříbuzný. Pakli kto vidí, ano vinný kořen vzrostl v domu, jest li muž a nemá ženy, pojme ženu a bude mieti s ní syny, jest li kořen ten s ovocem. Pakli kto sadí stromy, ale oni nevzrostú, potká jeho strast a pečlivost. Pakli to vidí král, novým úředníkóm moci pójčí. A budú li rósti, budú k vóli jeho. Pakli rósti nebudú, budú jemu k smutku. Pakli kto vidí, ano v domu jeho vzrostlo palmové nebo cyprešové dřevo, bude vesela králová v tom domu. Pakli to vidí král, nemá li ženy, pojme slavnú ženu dlúhověčnú a plodnú. Pakli má ženu, vzplodí z nie syny a bude dlúho živ. Neb cyprešové listie nevadne ani sprchá. Pakli kto sedí pod dubem, bude u muže silného a málo požive jeho. Vidí li to žena, nemá li muže, ale pojme. Pakli má, zamúcena bude od něho.
Rozdiel třidcátý a osmý, o štěpiech rozsud perských indiských a ejipských mudrcóv
Má li kto ve snách jablon s črvenými a sladkými jablkami, přivine se k dobrému člověku a bohatému a požive jeho. Pakli má jablon s trpkým ovocem, přídržeti se bude tvrdého člověka a zamúcen bude od něho. Pakli kto ve spaní sedí pod stienem ořechovým, bude se nádržeti člověka skúpého a požive jeho s prací. Pakli kto má jablon ušlechtilú s ovocem chutným, pojme ženu krásnú a ušlechtilú a urozenú. Pakli bude s kyselým, zle bude s ní přebývati. Pakli