skoná, umřeš.“ A stala se mezi arabskými potržka, v nížto to knieže by zabito.
Rozdiel čtyřidcátý a pátý, otázka a Serima otpověd mudrce
Baba vece Serimovi: „Nocí na udnění seděla sem na koni nesedlaném vraném ve všem odění, majíc sudlici v rukú.“ Otpovědě Serim: „V den desátý umřeš, babo, a budeš zemí obřícena a pochodně dlúhá bude nad tebú spálena.“ A tak se stalo. Toť se baba dojezdí.
Rozdiel čtyřidcátý a šestý, o koni rozsud perských a ejipských dómyslníkóv
Spatří li kto ve spěčky, by jel na ušlechtilém koni sedlaném a v uzdu pojatém, jest li jeho kuoň, pojme ženu krásnú a urozenú a vedlé povolnosti koně budeť pohodlna. Pakli cizí kuoň, potkáť jeho utěšenie s cizí ženú. Dá li král nebo knieže komu ve snách svuoj kuoň králevskú přípravú ozdobený, dá jemu král svú ženimu s sbožím. Pakli kto na kuoň kniežecí vsede bez vóle kniežecie, sléhá se s některú ženimú kniežecí a bude v tom lapen i zamúcen. Pakli kto na svém koni prudce běže, i uběhne na hóru, potká jeho moc a veselé v jeho domu.
Rozdiel čtyřidcátý a sedmý, o hře kúle na koni dómysl perských a ejiptských mudrákóv
Zdá li se komu ve spaní, by, jeda s králem nebo s kniežetem, i metal a vzchopoval kúli, chvály a veselé dosiehne od něho vedlé zdařenie té hry. Pakli kto vidí, ano král nebo knieže tak kúli hrá, bude účasten chvály i veselé jeho. Pakli v té hře kóň klesne králi, pravú nemocí slehne a bude zamúcen v svém království. A též rytieř neujede té nemoci. Koňové královští duostojenstvie, ale obecní zčestie znamenají.
Rozdiel čtyřidcátý a osmý, o odění a brani výklad indiských, perských a ejipských mudrovníkóv
Zdá li se komu, by, jsa v odění, vyjel na koni, jest li knieže, potepe nepřátely mužsky a oslaven bude u boji. Pakli obecný, zbohatie a prospěch