kto vende do štěpnice a učesne ovoce, k velikým lidem se přivine a požive jich vedlé jakosti ovoce. Pakli to ovoce hořké jest, utrpí od nich.
Rozdiel třidcátý a devátý, o česání ovoce dómysl indiských perských a ejipských mudrovníkóv
Vende li král do zahrady ve snách, v níž rozliční stromové, učesne li ovoce s palmy, urodí mu se syn z urozené a ctné ženy. Pakli z cedru učesne, zveličeného syna jmieti bude z ženy přeušlechtilé. Pakli učesl s jiných stromóv zralé ovoce, dobře učiní svým úředníkóm. Pakli nezralé ovoce, zamútí je.
Rozdiel čtyřidcátý, o zkažení stromóv rozeznánie indiských, perských a ejiptských mudrcóv
Káže li král vykopati stromy z svých štěpnic, odžene od sebe muže znamenité vedlé množstvie stromóv. Pakli stromové pro vetchost sami od sebe padnú, úřadníci jeho zemrú. Pakli z kořene těch padlých jiní stromové vzrostú bez ovoce, jiní miesto oněch mrtvých vzniknú, nehodní králi. Pakli s ovocem dobrým, náměstci lepší dřevních vzniknú. Pakli král listie s těch stromóv káže vnésti do svého domu, penieze vezme od svých vládařóv. Pakli to uzří obecný člověk, bude obohacen od kniežete vedlé váhy listie.
Rozdiel čtyřidcátý a prvý, o vinnici rozsud perských i ejipských mudrákóv
Vidí li kto ve snách, by měl vinnici s ovocem, skóro zbohatie. Pakli bez ovoce, naději bude mieti k sboží, ale nesnadně dosiehne. Pakli král vinnici má ve spaní, jiež dřieve neměl, panstvie nové v jeho moc příde. A jest li s hrozny dospělými, užitečné bude. Pakli bez hroznóv, tehda bez užitka. Pakli kto uzrálé hrozny u vinnici sbierá, hotové penieze nalezne. Pakli nezralé, zámutek jej potká.
Rozdiel čtyřidcátý a druhý, o stromiech obecní výklad těch trojích mistróv
Stromové dobře vzrostlí a zelení znamenají pravost smysla. Ale uvadlí stromové a bez listie mdlobu smysla okazují.