rozomné takově, aby ižádný před tebú nebyl tobě roven ani po tobě budúcí bude. Ale i to, což si nepožádal, dal sem tobě, sbožie točiž a slávu, aby ižádný nebyl roven tobě mezi králi všemi v budúcích dnech. Ale budeš li choditi po cestách mých a budeš ostřiehati přikázaní mých a kázaní mých, jakožto chodil jest otec tvuoj, dlúhé učiním dny tvé.“
A v kněhách Jobových v sedmé kapitole svatý Job die: „Diem li, utěší mě lože mé a polehčen budu, mluvě s sebú na posteli mé, uděsíš mne skrze sny a skrze viděnie strachem porazíš.“
V týchž kněhách ve třimezcietmé kapitole Eliud, přietel Jobóv, die: „Jednúť mluví buoh a téhožť druhé neopakuje. Skrze sen u vidění nočniem, kdyžto oboří se dříchnanie na lidi a spie na ložci, tehda odvierá uši mužské, a uče je naučí kázni, aby odvrátil člověka od těch věcí, kteréž jest činil, a zprostil jeho od pýchy, odvazuje duši jeho od porušenie a život jeho, aby nešel na meč.“
Také čte se v kněhách Múdrosti v osmnádcté kapitole mluvě o zlých a zúfalých lidech, a die takto: „Tehda ústavnie viděnie snóv zlých zamútili sú je a strachové nadešli sú je nenadálí.“
A dolejie v též kapitole takto die: „Neb ta viděnie, jenž sú je zamucovaly, ta sú je napomínaly, aby nevědúce proč, zlé věci trpě, zahynuli.“
A v kněhách Jeremiáše proroka ve třimezcietmé kapitole die buoh: „Slyšal sem, co jsú mluvili proroci, prorokujíce lež a řkúce: ‚Snili mi se snové.‘ Dokud toto jest v srdci prorokóv prorokujících lež a svedenie srdce svého? Kteřížto chtie učiniti, aby zapomanul lid muoj jmene mého pro jich sny, kteréžto jeden druhému praví.“
A v týchž kněhách a v též kapitole: „Prorok, jenž má sen, rozprávěj sen, a ktož má řeč mú, mluv řeč mú právě.“
A v kněhách Daniele proroka v prvé kapitole psáno jest, že dětem, kteřížto zhrdaly sú krměmi královskými a vařenice jedly a vodu pily, dal buoh uměnie a učenie v každých kněhách a Danielovi rozomnost všeho viděnie a snóv.
A v druhé kapitole die Daniel: „Jest buoh v nebesiech