[44v]číslo strany rukopisujeho, za tím utvrdili jemu to slovem božím, že hrozní sou hříchové, v nichž jest, a potřeba li toho, ještě mu toho rozmnožili. Potom teprv uhnouti se ku potěšení. Ale jestliže byl pokrytec aneb nějaký bezbožník, tak mu předkládati zlořečenství zákona a boží zuřivost, až by nešlechetnost svého hříchu poznal a bolesti srdce nad tím pocítil. Jestliže by k tomu zákonem božím a jeho hrůzami přinucen býti mohl, nemáť služebník před svině perel metati. Nebo jestli že by ten provinilý poznal se samého a pravé bolesti srdce nad svým hříchem pocítil, tedyť umělé lékařství jemu má podáno býti, v němž pořádně toto tré mu ukázati: 1. pád, 2. pokutu, 3. cíl obojího. Pád jeho že mu přišel z toho, když se Boha nebál, to výborně a hojně potvrzeno býti z první kapitoly K Římanům. Potom že již i k němu ďábel snadný měl přístup jako k tomu, jenž byl bez obrany, uvedl na něj všecky[at]všecky] ecky[19](?) těla žádosti, se oboří, by[20](?) svět s bezbožností svou jej přemohl.
Ty příčiny pádu jeho [45r]číslo strany rukopisukdyž by mu ukázány byly, tehdy sluší oznámiti i pomstu, že nikoli ještě není rovná jeho provinění, ale že jest svědectvím těchto dvou rozdílných věcí. 1. Jmenovitě přísného hněvu, 2. jeho veliké dobrotivosti a lásky. Hněvu tak, že jej hojnějí vyleje, nebude li činiti pokání a nenapraví li se, poté tak malé metle boží, otcovské lásky a dobrotivosti, jestliže by tou kázní se napravil ku pokání. Třetí ukázati mu cíl jakož pádu, tak i pokuty.
Pádu, aby potom byl opatrnější, že to zvláštním uložením se stalo, (poněvadž Bůh mnohým bezbožníkům nešlechetným odpouští), aby byl pokárán, ne aby zahynul, ale aby mohl míti svědectví jisté boží lásky k sobě. Ale že tomu nesnadně hned tak uvěří, kdož jest v soužení, svědectví a příklady z svatých písem k tomu jistě a světle vyvésti. Svědectví mnohá jsou jako 1. Korintským[au]Korintským] Korit., 11. Svatý Pavel dí: Když sme v ouzkostech, tedy ode Páně trestáni býváme, abychom s tímto světem ne[45v]číslo strany rukopisuzahynuli.