Je[264]číslo strany rukopisu[D]O víře vůbecžíše Krista, Syna Božího jednorozeného, kterýž z Otce zpłozen jest před všechněmi věky, Bůh z Boha, Světło ze Světła, Bůh pravý z pravého Boha zpłozen jest, a neučiněn, jednobytný s Otcem, skrz nějž všecko učiněno; kterýž pro nás lidi a pro náše spasení zstoupił z nebe a vtělił se Duchem svatým v Mariji Panně a člověkem učiněn, ukřižován také pro nás pod Pontským Pilátem, trpěł i pohřben; a třetího dne vstał z mrtvých podle Písem svatých; vstoupił na nebesa, sedí na pravici Otce a opět přijde s velebností, aby soudił živé i mrtvé, jehožto království nebude konce. Věříme i [265]číslo strany rukopisu[E]B II v Ducha svatého Pána a obživitele, kterýž od Otce i Syna pochází, jemuž s Otcem i s Synem społu rovná čest a sláva se děje, kterýž młuvil skrze proroky; i jedinou svatou obecnou apoštołskou cirkev; vyznáváme jediný křest na odpuštění hříchů a očekáváme mrtvých vzkříšení a života věku budoucího, amen.
Totéž v rytmy uvedené
[1]text doplněný editorem[6]V prameni není obsaženo.[#]obrázek nebo jiný grafický prvek[7]První sloka je vytištěna pod notovým zápisem. Věřmež[8]Věřmež: WEřmež v Boha jednoho,
v Otce všemohoucího,
nevymłuvně dobrého,
2 Tvorce nebe i země
i což se v tom zdržuje
vidědlné, nevidědlné.
3 Věřme též i v jednoho
Syna z Otce věčného,
v Krista Pána našeho
4 předivně zpłozeného
i jednorozeného
a neučiněného.
5 Boha z pravého Boha,
Světło z věčného Světła,
jimž stvoření stvořena.
6 Onť jest Otci vždy rovný,
s nim społu jednobytný,
Bůh věčně požehnaný.