K tomu, a nadto výše, všemohúcí a věčný Pán Bůh také se hněvati ráčí pro nesčislnou naší pejchu, kteráž divnými spůsoby skrze člověka se děje a provozuje; ješto Pán Bůh všemohúcí člověka ku podobenství svému stvořiti jest ráčil, tak, aby on byl jako Bůh sám. Ale my bídní a hříšní lidé na tom přestati nechceme, ale vždy sami sebe jináče ozdobiti, nežli nás sám Pán Bůh stvořiti ráčil, usilujeme. Také jeden druhého nenávidíme, jeden druhému vytýkáme, bohatstvím se chlubíme a vynášíme: já jsem (prý) vyvýšenější, mocnější, větší, urostlejší, pěknější etc.cizojazyčný text Ježto před obličejem božího trůnu jeden druhému v rovnosti předstoupíme, chudý jako bohatý, malý jako největší zároveň budeme. I protož se na nás věčný milý Pán Bůh hněváti ráčí, ale hněvem svým nechce na nás kvapiti, patře a očekávaje vždy, zdali se kdo polepší, ukazujíce nám zjevně a očitě mnohá strašlivá znamení svého božského hněvu, kteráž ještě až posavád vídáme, chtějíce nás tudy hříšné ku pokání a polepšení přivesti. Nebo stanou se předivné věci a změnění tohoto bídného světa, tak, že netoliko lidé, ale i ptactvo a všechno jiné stvoření toho lekati se bude a před hrůzou božího hněvu jako omámené stane. Povstanou mezi lidmi rozličné nevole, různice a mezi králi veliká zbouření, skrze což mnohé země a lidé v ních k zkažení, zahnání, trápení a usmrcení příjdou. Ale však prvé, nežli se to stane, nenadále nesmírná drahota, hlad veliký v východních a půlnočních krajinách bude, i soužení lidu, jako jest kdy od počátku světa by[C2v]číslo strany tisku[6v]číslo strany rukopisulo,