sě zavieráchu, mnějíc, by sě chtělo město propadnúti. Tehdy přišed jeden šlechtic jménem Josef i uprosi tělo božie od Piláta i složi je s křížě a obinu u bielé prostěradlo i položi je v svém hrobě, v němž ješče byl ižádný neležel. A přiloživ boží hrob kamenem i jide do své vlasti do Arimathie. Skrze toho Josefa znamenává sě každý křesťan, a to pro šesteru věc. Najprvé, že nedržel s Židy, než s bohem, i přišel do Jeruzaléma. Takéž každý křesťan nemá svými hřiechy již boha křižovati, ale asi tohoto svatého času má sě svých hřiechóv zpoviedati a právě u buoh věřiti a jeho nevinného umučenie srdečně želeti a do kostela sě utéći a bohu čest a chválu vzdávati. Neb kdož sě nynie nezpoviedá, ten s Židy drží a boha svými hřiechy křižuje a črté sě v jeho srdci kochají a ten svú duši sám oběsí a pošle ji do horúcieho pekla, jako Jidáš sě sám oběsil. Druhé, jakož ten šlechtic Josef přišed do Jeruzaléma, kúpil bielého čistého plátna velmi, aby jím obinul tělo krále nebeského. A kúpil sto libr myrry, aby okadil to tělo krále nebeského. Takéž každý křesťan tohoto božieho času má sě utéći do kostela a zpoviedati sě svých hřiechóv, aby ubielil a učistil své srdce a připravil sě tak čstně skrušením a pokáním, aby mohl dóstojně přijímati tělo syna božieho. Třetie, že ten šlechtic a ten pán Josef šel před krále Piláta i uprosil sobě tělo božie. A král, uslyšav jeho prosbu, da jemu tělo božie velmě míle. Takéž každý křesťan má sě utéci dnes před krále nebeského a prositi jeho nábožně a pokorně, aby jemu ráčil přieti svého svatého těla přijímati tak čstně a nábožně, aby sobě mohl tohoto léta obdržeti zdravie a hřiechóm odpuščenie. Nebo ktož přijímá tělo božie dóstojně, ten sobě mnoho daruo obdrží od boha.
Najprvé, že svú duši obživí, ješto jest umřela v smrtedlných hřiešiech. A to sám syn boží pověděl a řka: „Ktož mé tělo dóstojně přijímá, ten bude živ navěky.“ Druhé, že bude u boze přebývati a buoh v nem, a to praví sám syn boží a řka: „Ktož přijímá mé tělo, ten ve mně přebývá a já v nem.“ Třetie, že sobě obdrží hřiechóm odpuščenie, že ty všichny hřiechy, kterýchž sě nepomnieš zpoviedati, božie tělo vyžene jě z tvého srdce, nebo za hřiešné jest obětováno na kříži. Čtvrté v dobrých skutciech posílenie. Jako Eliáš přijem chléb nebeský i šel čtyřidćeti dní a čtyřidćeti nocí, ničs nejeda. Páté milosti nalezenie, nebo jakož prvý člověk skroze jedenie jablka byl ztratil boží milost, též my, chtěme li bohu slúžiti a boží milost nalésti, musíme přijímati božie tělo. A ktož kolivěk nepřijímá božieho těla asi jedinú v rok, ten boží milost