tělo krve púščením. Šesté náboženstvím, točiž velikú milostí, jako svatá Maří Magdalena. Sedmé pravú věrú a dobrými skutky. Ktož tu sedmeru věc počstí, ten čistě pójde do nebeského královstvie etc.cizojazyčný text
O druhém máme znamenati, že syn boží jako dnešní den obětován jest do chrámu na oltář otci nebeskému za naše vykúpenie nám na příklad, abychom takéž obětovali my jej na svatém oltáři. A protož sú svatí otcové ustavili, aby každý dnes měl svieći v svéj ruce zažženu, a to pro trojí věc. Najprvé pro obyčej, že Římané jako dnešní den slúžichu mateři Smrtonošově, jenž slul buoh bojovný, a na každé léto téj noci chodiechu s postavníky a s pochodněmi, slúžiece téj bohyni ménem Phebe, aby jim vítězstvie uprosila. A když Římané nechtiechu toho obyčejě ostati, papež obráti to na čest svatéj královně, matce božie. A ty sviece slovú hromnice, že ktež jsú v kterém domu, v tom nelzě hromu bíti ani zažéći. Druhé pro obětovánie syna božieho, neb jakož svatá Maří nesla syna božieho do chrámu na svú rukú, hromnici nesúci v rukú, tehdy každý má v svú rukú hromnići nésti do kostela, nebo hromnice znamenává syna božieho. Nebo jakož v svieći jest trojé věc, točiž vosk, knot a oheň, takéž syn boží měl tělo, duši a božstvie. Třetie pro jeden div, jenž sě stal jako toho dne, nebo jedna paní velmě slúžieše svaté Mařie, královně nebeské, a na každý den mieváše mši v svéj kaplići od svaté Mařie. A když by na hromnice kněz zašel po svéj potřebě, i nemože ten den mieti mšě, ta paní smúti sě velmě i kleče před oltářem a tu sě zdřiema i zdáše sě jie, by byla v krásném kostele. I uzře, ano de zástup děvic svatých a jedna krásná panna před nimi dieše. A když ta sede, tehdy přijide jeden, nesa na ruce mnoho svěc, i da jednu svieći najprvé téj panně, ješto sedieše, a potom jiným pannám. A přišed k té panně, da jie také svieći. I ona vzhlede, naliť kněz mši slúží a žáci za ním stojie a dva jáhni, svatý Vincent a svatý Vavřinec, a když mši začechu, dva anjeli. Vstavši svatá královna, jide k uoltáři i obětova svú hromnići poklekši, jakož jest obyčej, a všechny panny za ní též učinichu. A když ta paní meškáše, nechtějíći jíti k uofěře, svú svieći posla k nie, aby šla k uofěře, ana nerodě. Tehdy svatá Maří anjelu vece: „Jdi a vezmi jie bezděky svieći z rukú.“ An přišed, chtieše jie bezděky svieći z rukú vzieti, ana nepusti, i anjel svieći jie zlomi, až jie jedno polovice osta. A hned proćíti i uzře sě před oltářem v svéj kaplići a, držéći puol hromnice v ruce, klekši i poděkova svaté královně, že jie nedala býti beze mšě toho dne. A té puol hromnice schova miesto svátosti, že jí nemocné uzdravováše. Prosmy jie, ať etc.cizojazyčný text
Třetie máme znamenati, že když svatá Maří obětova syna božieho na oltář a da zaň obět dvě hrdličće a dvé holúbenec, tehdy svatý Simeon, jenž bieše spravedlný člověk a bohobojný a velmi starý i jide jie vstřieći a vze od nie syna božieho na své ruce i pochváli hospodina a řka: „Již sem toho dočekal, čsož sem na boze žádal, že sem syna božieho svýma očima opatřil.“ Takéž my máme přijieti dnešní den syna božieho