jediný sám pod nebem bez poškvrny jest nalezen! A jakť jest pak mezi zloději počten, a jako trudovatý, jako zavržený! A jako dietě nechódče, ihned umrlé z břicha své mateře, s zboru židovského byl zavržen. Tento najkrazší nade všemi lidmi, jakť jest najmrzutějším byl učiněn! Ale raněn jest pro naše nemoci a zetřěn jest pro naše hřiechy a obět přechutné vuoně učiněn jest před tebú, otce věčné chvály, aby odvrátil od nás tvú nelíbost a uvedl nás v nebeskú dědinu.
Vezři, Bože Otče, z svého svatého miesta a s vysokého svého přiebytka nebeského a rač navštieviti této přesvaté oběti, ješto tobě ofěruje veliký náš kněz, tvé svaté dietě, Hospodin Jezu Krist, za hřiechy své bratřie; a buď milostiv nad naší zlostí! Nebť hlas bratra našeho volá k tobě s kříže. Poznaj, Otče, sukni syna svého Jozefa; nebť jej zvěř škaredý sleptal a ztlačil v svém hněvě rúcho jeho a všicku jeho krásu krví zkálel a pět děr v ní rozdřěl. Toť jest, Hospodine, rúcho, ješto je on v rukú zlé ženě ejiptské ostavil, radějie chtě plášť ztratiti, než své cti ztratiti; a radějí chtěl v žalář vsazen býti, nežli chválu světskú cizoložstvu povoliti, tomu zajisté hlasu, jímž řečeno jemu: Totoť vše dám tobě, ač padna pokloníš mi sě! A to by zajisté bylo tobě cizoložstvo padnúc i pokloniti sě, před nímž tobě neslušalo. A již vieme, Bože Otče, že jest živ tvój Syn a on panuje ve vší zemi ejiptskéj, ne na všech miestech, kdež ty panuješ. Neb vyveden jest z žaláře, aby byl ciesařem, a proměniv rúcho tělesné, vzkvetl jest u věčné chvále a krásě, a ty s jej s velikú chválú přijal! Oblúpil jest ciesařovstvo nemilostivého faraona a s velikým vítězstvím svú vlastní mocí vstúpil jest v nebesa. A již chválú a ctí koronován sedí na pravici tvé velikosti, aby stál za nás před tvým obličejem, neb bratr náš jest a krev naše.
Hlediž, Hospodine, v obličej tvého Syna, jenž byl poslušen