My přikazujem při ciesařské moci všem rychtářóm, kteří na zemi i v městě jsú, aby se střiehli před křivú mocí, a když toho neučinie, toho my musíme popraviti po našem právě. A když my popraviti nemóžem, buoh nad těmi rychtáři v súdný den popraví. Nenie ijedno mi to ustaveno ani po právu ani po křivu, on nemá nic bráti, nežli svú vinu, kteráž mu jest s právem ustavena, a to podlé milosti. Když těchto trojích lidí, kteří před súd příjdú, a když sobě řečníka která dobude před jinými lidmi, a ti, kteří na súdě sedie, mají je před jinými slyšeti, a ktož toho neučiní, ten učiní proti bohu a proti právu.
Sčastný i svatý Karel ciesař opět takově: nemá ižádný ijednoho cla bráti, než kteréž jest od stara dávna správně přišlo, kteréž jest mój děd i mój otec král Pipin ustavil, to my chcem ustavična jmieti. Druhé: nechcmy potom ižádného ustaviti, a ktož je jest ustavil, ta my snímámy, a ktož přes zemi jede a muož bez mostuov jeti, ot toho nemá cla žádati, a ktož přes to co béře, ten jest naši milost ztratil, a té má opět dobyti po naší milosti. My zapoviedáme těm všem, ktož v naší říši jsú, aby ijednoho cla nebrali bez našeho odpuštěnie, a ktož by přesto učinil, ten by našie milosti neměl. My pravíme, že všeckna cla i všechny obrazy celní peněžní, což jich v římském království jest, že jsú římského krále, a ktož jie chce jmieti ot říského krále i ot říského království, a ktož toho nečiní, ten činí hrdost na říši.
Vyletie li komu včely i padnú na jednom dřevě, a on ve třech dnech jde po nich, on má tomu pověděti, jehož jest dřevo, aby s ním šel a pomohl jemu včel dobyti. Tehdy oni mají spolu jíti a mají sekyrami i palicemi v to dřevo tlúci i dobyti včel, jakož mohú tlučením, aby však toho zbožie nezkazili, nebo padne li ten roj na plot neb na dóm neb na kolie, tehdy jest