též nesnáze potkaly, kteréž sú za dřevních časóv se dály, ale daleko otužnější boj náš bude i těžší. A rytieři, kteříž chtějí hotovi býti k tomu boji, mějte vieru neporušenú a ctnostmi mnohými upevněnú. Neb to rozvážiti mají, kteříž krev boží často přijímají, aby mohli hodni býti, pro Krista svú krev vyliti. Nebť ten chce s Kristem nalezen býti, ktož i nesnáze chce podstúpiti. Drže se jeho učenie, chopie se i následovanie. Neb ktož die, by v Kristu přebýval, hledíž, aby se tiemto zpravoval. Po jeho cestách máš choditi, chceš li účasten věčné odplaty býti. A aťby dlúho nebylo, ještě slyš ducha svatého, coť jest skrzě Salomúna pověděl múdrého, taktoť jest řekl: Ktož mě jedie, ještěť zlačnějí, a ktožť mě pijí, ještěť žiežniti budú. Sv. Ambrož, ten pak die: Neumieť obleněnie, ducha svatého navštievenie, le tak tomuto všemu krátce rozuměj. Jakož budeš milovati, tak se budeš připravovati. Neb bude liť v tobě milost veliká, tať ledva té hodiny dočeká, ať by se svým chotem pokochala. Pakli jménem toliko křesťan sloveš, tehda o to mnoho nepracuješ než jednú do roka. A to pójde z zavázanie a ne z pravého milovánie tvého spasitele. Nekladiž žádný bohu rokóv, ani kterých sobě počítaj dnóv, než když do sebe hřiechu smrtedlného nečiješ kterého vědomého. A úmysla nemáš li k němu, opovrha se neřádnému hněvu, přistupujž k svému spasiteli, otci i utěšiteli, kolikrátž tebú ta láska pohne, nečekaje roka ani téhodne. Takť jest pán bóh rozkázal, aby každý pamatoval, to čině na jeho památku. A dieš li, dokovadž to má trvati, sv. Pavel odpoviedá řka: Ažť i příjde, tociš súdiť živých i mrtvých, le do dne súdného bude trvati, a ktož nebude na to tbáti, jižť jesti odsúzen, jakož jest Kristus pověděl.
Dóvod a pečet všech řečí tuto popsaných
A těmto všem řečem na potvrzenie vizme sv. Jana čtenie z šesté kapitoly: V ten čas řekl jest Ježíš učedlníkóm svým a zástupóm židovským: Zajisté, zajisté pravímť vám, nebudete li jiesti těla syna člověčieho a píti jeho krve, nebudete mieti života v