s hajtmany českými na mnoho tisících zlatých, aby dále do těch zemí nevtrhali. A což s nimi tu umluvil, to jim vše zdržel. A tak Čechové vrátili sú se domóv tepruv o masopustě.
Potom kněz Prokop Holý s Vilémem Kostkú a s jinými jezdili po ty zlaté do Domažlic a rozdělili se jimi, jak oni chtěli a uměli.
Itemcizojazyčný text potom sirotci a táboři v zemi slezské častokrát jsú bývali a Slezaróm veliké škody na městech i na hradiech i na lidech činili a mnohá stáda do Čech přihnávali. A Slezarové nikdě se s Čechy polem nesměli potkati.
Mistři pražští hádali se s kněžími táborskými, a nic neprospěli
Itemcizojazyčný text léta tisícieho čtyřstého XXXI. o světiem Jakubě Filipě byl jest veliký sněm kněží Královstvie českého s strany k zákonu božiemu příchylných u městě Pražském, kdežto kněžie táborští slúžili sú bez ornátóv v domě Hankově a s mistry pražskými měli sú rozmlúvanie o některých kusiech viery křesťanské. A najprv táboři položili, proč tak činie a slúžie bez ornátóv. A oni dovodili písmy. A mistři pražští řekli jim, že jsú to písma křivá a scestná. A toho jsú dovedli proti nim písmy stálými, dovodiec a oznamujíc, že o velebné svátosti těla božieho a krve jeho dávaní lidu křesťanskému držie jako matka cierkev svatá, a že nedržie, by zóstával chléb hmotný po posvěcení těla božieho, jakožto Engliš drží. Dovedli jsú také mistři, že sedmera svátost cierkve svaté