spa[Z5r]číslo strany rukopisusiti. (Matouš[2658](Matouš: Mathauſs v ‹začátek komentované pasáže9.›konec komentované pasáže[2659]9.: IX kapitole[2660]kapitole: kap:.)
Kdož medle muož říci, že jest zdráv a že nemá žádneho hříchu a že nepotřebuje lékaře? Jediné ten, který svým vlastním skutkuom a svým mocem spasení a život[2661]život: Ziwot věčný připisuje. Neníť jistě žádný bez hříchu.
Kdyby někdo byl bez hříchu, ‹začátek komentované pasážekterýž by›konec komentované pasáže[2662]kterýž by: kterýžɓy svou dokonalou spravedlnost měl, ‹začátek komentované pasážetomu by›konec komentované pasáže[2663]tomu by: tomuɓy Kristovo přijití na tento svět bezpotřebné bylo. Ale nemohl se jest žádný tím chlubiti, jakož svatý[2664]svatý: S: Jan praví: „Pravíme-li[2665]Pravíme-li: Prawijmeli, že hříchuov nemáme, sami se svodíme a pravdy v nás není.“ A takž dále.
Kristus zajisté Ježíš pro všecky na svět přišel, nebo rovně jako skrze Adamův hřích a pád všecko lidské pokolení jest pod hříchem zavří[Z5v]číslo strany rukopisuno a ďablu[2666]ďablu: Diáblu, peklu a smrti poddáno, takž zase jsme my skrze Krista Ježíše, našeho vykupitele, od ďábla[2667]ďábla: Diábla, pekla, hříchu a smrti zbaveni a vyzdviženi skrze smrt Kristovu, nebo Bůh Otec[2668]Otec: Otetz z Lásky a z nevymluvného milosrdenství nám hříšníkuom[2669]hříšníkuom: hřijſſnijkuō jeho dal a na smrt obětoval.
Poněvádž pak on nám svého jediného syna, kteréhož od věčnosti z Božskeho přirození zplodil, za nás na kříž vydal, ‹začátek komentované pasážecož by›konec komentované pasáže[2670]což by: cožɓy pak mohlo býti, ‹začátek komentované pasážečehož by›konec komentované pasáže[2671]čehož by: čehožɓy nám k našemu spasení s ním nedal? Nebo ‹začátek komentované pasážecož by›konec komentované pasáže[2672]což by: cožɓy cožby nám mohl odpovědíti, poněvádž nám[2673]nám: nā svého jediného syna (to najvyšší dobré) neodpověděl a také ho nechtěl zachovati, ale za nás vydati až na smrt, aby hříchy naše shladil. Též to [Z6r]číslo strany rukopisuvypravuje svatý[2674]svatý: S: Pavel k Římanuom[2675]k Římanuom: Ržijmanuom v ‹začátek komentované pasáže8.›konec komentované pasáže[2676]8.: VIII kapitole[2677]kapitole: kap: řka: „Bude-li[2678]Bude-li: Budeli Buoh s námi i kdo proti nám?“ Kterýž také i vlastnímu synu svému neodpustil, ale za nás za všecky vydal ho, ‹začátek komentované pasážekterakž by›konec komentované pasáže[2679]kterakž by: kterakž ɓy tehdy s ním nedal nám všech věcí.
Kdo bude žalovati na vyvolené Boží? Zda-li[2680]Zda-li: Zdali Bůh, kterýž spravedlivé činí? Kdo jest, ‹začátek komentované pasážekterý by›konec komentované pasáže[2681]který by: kterýby je odsoudil? Kristus Ježíš, kterýž umřel jest[2682]jest: gṫ, nýbrž kterýž i z mrtvých vstal, kterýž jest na pravici Boží, kterýž také přimlouvá se za nás?
Protož krátce zavrouc[2683]zavrouc: zawrautz pravím a jest pravda, že kdožkolivěk slovu Božímu zaslíbení, milosrdenství a v Kristu milosti nabyti z srdce doufá a věří, tomu Buoh odpouští všecky jeho hříchy, byť jich