[Z4v]číslo strany rukopisu milosrdenství a shovívající nad zlostí.“ (Johel v ‹začátek komentované pasáže2.›konec komentované pasáže[2651]2.: II kapitole[2652]kapitole: kapit:)
„Vzývati budeš a Pán uslyší. Volati budeš a díť: ‚Hle, teď jsem, nebo jsem milosrdný Pán Buoh tvuoj.“ (Izajáš v ‹začátek komentované pasáže58.›konec komentované pasáže[2653]58.: LVIII kapitole.)
Takových těšících řecí[2654]řecí: Ržečij všudy dosti jest v Písmě svatém, jakož pak každý křesťanský[2655]křesťanský: Křeſtianſký čtenář[2656]čtenář: Cžtenář sám najde v těch pravých studnicích, z kterých jsem já tyto vzal, zvláště pak takových řečí jest v žaltáři[2657]v žaltáři: Zialtáři dosti.
Nebo Boží milosrdenství převyšuje všecky skutky tohoto světa, a takž milosrdenství Boží jest na hříšníky, neb ho spravedliví nepotřebují, rovně jako zdraví lékaře. Kristus pak přišel jest hříšníky spa[Z5r]číslo strany rukopisusiti. (Matouš[2658](Matouš: Mathauſs v ‹začátek komentované pasáže9.›konec komentované pasáže[2659]9.: IX kapitole[2660]kapitole: kap:.)
Kdož medle muož říci, že jest zdráv a že nemá žádneho hříchu a že nepotřebuje lékaře? Jediné ten, který svým vlastním skutkuom a svým mocem spasení a život[2661]život: Ziwot věčný připisuje. Neníť jistě žádný bez hříchu.
Kdyby někdo byl bez hříchu, ‹začátek komentované pasážekterýž by›konec komentované pasáže[2662]kterýž by: kterýžɓy svou dokonalou spravedlnost měl, ‹začátek komentované pasážetomu by›konec komentované pasáže[2663]tomu by: tomuɓy Kristovo přijití na tento svět bezpotřebné bylo. Ale nemohl se jest žádný tím chlubiti, jakož svatý[2664]svatý: S: Jan praví: „Pravíme-li[2665]Pravíme-li: Prawijmeli, že hříchuov nemáme, sami se svodíme a pravdy v nás není.“ A takž dále.
Kristus zajisté Ježíš pro všecky na svět přišel, nebo rovně jako skrze Adamův hřích a pád všecko lidské pokolení jest pod hříchem zavří[Z5v]číslo strany rukopisuno a ďablu[2666]ďablu: Diáblu, peklu a smrti poddáno, takž zase jsme my skrze Krista Ježíše, našeho vykupitele, od ďábla[2667]ďábla: Diábla, pekla, hříchu a smrti zbaveni a vyzdviženi skrze smrt Kristovu, nebo Bůh Otec[2668]Otec: Otetz z Lásky a z nevymluvného milosrdenství nám hříšníkuom[2669]hříšníkuom: hřijſſnijkuō jeho dal a na smrt obětoval.
Poněvádž pak on nám svého jediného syna, kteréhož od věčnosti z Božskeho přirození zplodil, za nás na kříž vydal, ‹začátek komentované pasážecož by›konec komentované pasáže[2670]což by: cožɓy pak mohlo býti, ‹začátek komentované pasážečehož by›konec komentované pasáže[2671]čehož by: čehožɓy nám k našemu spasení s ním nedal? Nebo ‹začátek komentované pasážecož by›konec komentované pasáže[2672]což by: cožɓy cožby nám mohl odpovědíti, poněvádž nám[2673]nám: nā svého jediného syna (to najvyšší dobré) neodpověděl a také ho nechtěl zachovati, ale za nás vydati až na smrt, aby hříchy naše shladil. Též to