[X6v]číslo strany rukopisuby›konec komentované pasáže[2355]jako: yakoby nevzal? (V ‹začátek komentované pasáže1.›konec komentované pasáže[2356]1.: I Korintským[2357]Korintským: Kor. v ‹začátek komentované pasáže4.›konec komentované pasáže[2358]4.: IIII kapitole[2359]kapitole: kapi. a K Římanuom[2360]K Římanuom: Ržijmanuom v ‹začátek komentované pasáže15.›konec komentované pasáže[2361]15.: XV kapitole[2362]kapitole: ka.)
Máme Otce nebeského chváliti, že jest nám svého milého Syna pro náše hříchy poslal.
Že nám pak Pán Ježíš Kristus z milosti a lásky takové[2363]takové: takowee milosrdenství ukázal[2364]ukázal: vkaazal a že on pro náše hříchy za nás na kříži najhanebnější[2365]najhanebnější: nayhanebniegſſj a najpotupnější[2366]najpotupnější: naypotupniegſſij smrtí umřel, aby nás tudy svému Otci nebeskému svaté a čisté postavil.“ (k Timoteovi[2367](k Timoteovi: Tymote. v ‹začátek komentované pasáže1.›konec komentované pasáže[2368]1.: j kapitole[2369]kapitole: ka:). Z toho my máme Otce nebeského chváliti, že jest on syna sveho pro vykúpení náše v člověčenství[2370]v člověčenství: Cžlowěčenſtwij poslal a na kříž vydal. A Synu též jsme povinni čest a chválu vzdávati a jemu děko[X7r]číslo strany rukopisuvati, že jest se on dobrovolně v to poddal a nám k milosti hněv Otcovský na kříži s najhanebnější smrtí bez našeho zaslúžení i naše skutky smířil.
Tať čest zajiste sluší[g]sluší] ſluſlij Pánu Kristu a ne skutkům naším. Všickni lidští skutkové ‹začátek komentované pasáženemohli by›konec komentované pasáže[2371]nemohli by: nemohliby toho dovesti na věky, čeho jest Kristus Pán skrze smrt svou dovedl.
Duch svatý čistí srdce věřících.
Který člověk[2372]člověk: Cžlowěk již z milosti Boží právě a srdečně věří, že Ježíš Kristus za náše hříchy umřel, toho člověka[2373]člověka: Cžlowěka srdce Duch svatý čistí, jakož v Skutcích apostolských v ‹začátek komentované pasáže5.›konec komentované pasáže[2374]5.: V kapitole[2375]kapitole: ka: psáno stojí, že[2376]že: Zie Duch svatý [X7v]číslo strany rukopisučistí srdce věřících, buď žid[2377]žid: Zid nebo pohan, ‹začátek komentované pasážekdyž by›konec komentované pasáže[2378]když by: kdyžby víru přijali. Když pak srdce věřící skrze pravou víru ‹začátek komentované pasážebeze všech›konec komentované pasáže[2379]beze všech: bezewſſech lidských skutkuov očištěno jest, tehdy vlije Duch svatý Božskú lásku do očištěného srdce a bude člověk věřící Duchem svatým znamenán pro svatu víru. (K Efezským[2380](K Efezským: Efe. v ‹začátek komentované pasáže1.›konec komentované pasáže[2381]1.: j a ‹začátek komentované pasáže4.›konec komentované pasáže[2382]4.: iiij kapitole[2383]kapitole: ka.).
Takž potom pravá víra skrze lásku všecko ráda činí, což Bohu ke cti jest a bližnímu k dobrému. O té víře, kteráž skrze lásku činitedlná jest a se pronáší[2384]pronáší: pro náſſij, praví svatý[2385]svatý: S. Pavel (K Galatuom[2386](K Galatuom: Gallatuom v ‹začátek komentované pasáže5.›konec komentované pasáže[2387]5.: V. kapitole[2388]kapitole: kap:). A o takové[2389]takové: takowee víře v tomto místě mluvíme my také a ne o tý mrtvý nečitedlné[2390]nečitedlné: nečitedlnee víře. My pravíme a míníme tu pravú a živú víru, aby pak všelijaký člověk