O pravé a živé víře a o dobrých skutcich duovodové z Svatých písem Starého y Nového zákona krátce sebraní.
V první kanonice svatého Jana v ‹začátek komentované pasáže5.›konec komentované pasáže[2228]5.: V kapitole[2229]kapitole: Kapito:.
Totoť jest vítězství, kteréž přemáhá svět: víra vaše.
[W5r]číslo strany rukopisu
Předmluva skladatele této knížky.
Jest[2230]Jest: GEſt téměř všem vuobec[2231]vuobec: wuobetz lidem vědomo, že někteří[2232]někteří: niekteřij z učiteluov kázali, k tomu i Písmem dovozujíc[2233]dovozujíc: dowozugijtz rozhlašovali, kterak člověk[2234]člověk: Cžlowěk ne skrze samu víru v Krista Pána a milosrdenství Boží spasen nebo spravedliv učiněn bude, než toliko skrze své vlastní skutky a že Buoh jako z povinnosti a z dluhu nám život věčný dáti má za naše dobré skutky. Jiní pak tomu všemu na odpor tak velmi víru vyvyšovali, rovně ‹začátek komentované pasážejako by›konec komentované pasáže[2235]jako by: yakoɓy člověku[2236]člověku: Cžlowěku nebylo potřebí dobrých skutkuov činiti, na čemž [W5v]číslo strany rukopisujsou se v pravdě majlili, nebo se toho při pravé víře nenachází, nebo z víry, kteráž se skrze lásku bližního pronáší a pousobí, pocházejí a jako plynou všickni jiní dobří skutkové. A tak z takoveho dvojiteho a sobě odporného učení nemalé hádky mezi lidem jsou vznikly.
Protož, takovému zlému aby v cestu vkročeno bylo a takoví rozporové aby spíše k upokojení a srovnání přijíti mohli, sebrali jsme tuto Písma svatá z Starého i Nového zákona o pravé víře a o dobrých skutcích, jakž najvlastnějí býti mohlo.
Najprvé po čem člověk[2237]člověk: Cžlowěk praveho učitele poznati má.
[W6r]číslo strany rukopisuKterý kazatel lid učí, že my, kteříž v poslušenství Božím stojíme, z samé milosti a milosrdenství Božího skrze smrt Kristovu a zasloužení jeho bez přičinění našich vlastních skutkuov a přirozených mocí synové Boží učiněni a spaseni budem, takového kazatele Buoh jest poslal a pravda Boží jest v něm.
Zase pak, který kazatel učí na odpor tomuto, že my skrze naše vlastní skutky a ne skrze milosrdenství Boží a smrt Kristovu spaseni býti máme, takovehoť jest učitele Buoh neposlal, nebo na odpor Písmuom svatým učí.