[K8v]číslo strany rukopisuale obřezáním Kristovým.
‹začátek komentované pasáže1.›konec komentované pasáže[1144]1.: I kanonice svatého[1145]svatého: S: Jana ‹začátek komentované pasáže4.›konec komentované pasáže[1146]4.: IIII
V tom se jest okázala láska Boží při nás, že jest jednorozeného Syna sveho Buoh poslal na tento svět, abychom[1147]abychom: abychō živi byli skrze něho. V tomto pak jest láska, ne že bychom my prvé Boha milovali, ale že jest on nás prvé miloval a poslal Syna svého milostivou obět za hříchy naše. Najmilejší poněvádž jest Buoh tak miloval nás i my také máme se vespolek milovati.
K Římanuom[1148]K Římanuom: Ržijmanuom ‹začátek komentované pasáže8.›konec komentované pasáže[1149]8.: VIII
Víme zajisté, že těm, kteří Boha milují, všecky věci nápomocny jsou k dobrému: těm, kteří vedlé vložení povoláni jsou svatí.
‹začátek komentované pasáže1.›konec komentované pasáže[1150]1.: I k Korintuom[1151]k Korintuom: Korinthuom ‹začátek komentované pasáže2.›konec komentované pasáže[1152]2.: II
[L1r]číslo strany rukopisuŽádné[1153]Žádné: Ziádné oko nevidělo a žádné ucho neslyšalo ani na žádného srdce vstoupilo, co jest Bůh připravil těm, kteří ho milují.
K Římanuom[1154]K Římanuom: Ržijmanuom ‹začátek komentované pasáže8.›konec komentované pasáže[1155]8.: VIII
Vím jistě, že nejsou hodná a dostatečná utrpení tohoto času k budoucí slávě, kteráž se zjeví v nás.
Též v ‹začátek komentované pasáže10.›konec komentované pasáže[1156]10.: X kapitole.
Neníť zde žádneho rozdílu mezi židem[1157]židem: Zidem a pohanem, neb jeden Pán jest všech, bohatý ke všem, kteříž volají k němu.
V též a v Skutcích apoštolských v ‹začátek komentované pasáže2.›konec komentované pasáže[1158]2.: II, Johel též v ‹začátek komentované pasáže2.›konec komentované pasáže[1159]2.: II
Každý jistě, kdožkoli[1160]kdožkoli: kdož koli vzývati bude jméno Boží, spasen bude.
Ekleziastikus ‹začátek komentované pasáže2.›konec komentované pasáže[1161]2.: II
Pohleďtež, synové milí, na všecky národy lidské a viz[L1v]číslo strany rukopisute. Kdo jest kdy zahanben, který ufal[1162]ufal: vffal v Pána Boha? Kdo jest kdy opuštěn, který trval v bázni Boží? Anebo[1163]Anebo: A nebo kdo jest kdy z těch, kteří jsou ho vzývali, od něho pohrdán a zavržen? Nebo Buoh jest dobrotivý, milostivý a milosrdný a v času zarmoucení odpouští hříchy a spomáhá v nouzi. Běda těm, kteříž jsú dvojiteho srdce a ustuom nešlechetným a rukám zle činícím, hříšníku též, kterýž chodí po zemi dvojí cestou. Běda zoufalcuom[1164]zoufalcuom: Zauffalcuom, nebo nemají víry, protož také nebudou obráněni od Boha. Běda těm, kteříž jsou potratili trpělivost a kteříž jsou opustili cesty přímé a obrátili se na cesty zlé. Ach, jak se jim zle povede, když je Buoh navštíví.