[K3r]číslo strany rukopisupřed Spasitelem našim Bohem[1072]Bohem: Bohē, kterýž chce, aby všickni lidé spaseni byli a k poznání pravdy aby přišli. Nebo jeden zajisté jest Buoh, jeden také prostředník a smírce mezi Bohem a mezi lidmi, totižto člověk[1073]člověk: Cžlowěk Jezus Kristus, kterýžto dal sebe samého na vykoupení za všecky, jehožto svědectví časy svými utvrzeno jest.
K Židuom[1074]K Židuom: Ziduom ‹začátek komentované pasáže4.›konec komentované pasáže[1075]4.: IIII
Protož my majíce biskupa velikého, kterýžto pronikl nebesa, Ježíše syna Božího, zachovajmež vyznání naděje své. Neb nemáme biskupa, ‹začátek komentované pasážekterýž by›konec komentované pasáže[1076]kterýž by: kterýžɓy se nemohl slitovati nad nemocmi našimi, ale máme zkušeneho ve všem a nám podobného kromě hříchu. Protož přistupme s doufá[K3v]číslo strany rukopisuním[1077]s doufáním: dauffánijm k stolici milosti jeho, abychom milosrdenství došli a abychom milost nalezli v čas pomoci.
Též v ‹začátek komentované pasáže7.›konec komentované pasáže[1078]7.: VII
Kristus pak pro to, že trvá na věky, věčné má kněžství. Protož i spasiti muože na věky, přístup maje skrze sebe samého k Bohu Otci, živ jsa vždycky, aby orodoval za nás.
Micheáš ‹začátek komentované pasáže7.›konec komentované pasáže[1079]7.: VII
Nebudeť věčně držeti hněvu svého, neb jest milosrdný, ale smiluje se nad námi, sejme nepravosti naše a uvrže v hlubokost mořskou všecky hříchy naše.
Izajáš[1080]Izajáš: Jzayáſs ‹začátek komentované pasáže25.›konec komentované pasáže[1081]25.: XXV
Zatratíť Pán smrt na věky a odajme Pán Buoh slzu od každé tváři a pohanění lidu své[K4r]číslo strany rukopisuho odajme ze vší země, nebo Pán mluvil jest. I budou říci v ten den: „Hle, Buoh náš jest tento, čekali jsme ho i spasíť nás. Tento jest ten Pán, kteréhož jsme my očekávali. Radujme se a veselme se v spasení jeho.“
Izajáš[1082]Izajáš: Jzayáſs ‹začátek komentované pasáže7.›konec komentované pasáže[1083]7.: VII
Protož dá vám Pán Buoh znamení: „Hle, panna počne a porodí syna a nazváno bude jméno jeho Emanuel.“
Též v ‹začátek komentované pasáže9.›konec komentované pasáže[1084]9.: IX
Dítě narozeno jest nám a syn dán jest nám a učiněno jest[1085]jest: gṫ knížectví[1086]knížectví: Knijžetſtwij na rameni jeho a nazváno bude jméno jeho Divný, Rádce, Buoh silný, Otec[1087]Otec: Otetz budoucího věku, Kníže pokoje. Rozmnoženo bude jeho císařství a pokoje jeho nebude [K4v]číslo strany rukopisukonce. Na stolici Davidově a na království jeho seděti bude, aby utvrdil je a upevnil v soudu a v spravedlnosti od tohoto času až na věky. Zvláštní milost Pána zástupův to učiní.
Též v ‹začátek komentované pasáže53.›konec komentované pasáže[1088]53.: LIII
Jistě neduhy naše on vzal a bolesti naše on nesl. A my počtli jsme ho jako malomocného a jako zbitého od Boha a poníženeho. Ale on zraněn jest pro nepravosti naše, potřín jest pro hříchy naše. Pokuta trestání našeho na něj vzložena jest a my zsynalostí jeho uzdraveni jsme. Všickni my jako ovce: Bloudili jsme, jeden každý na cestu svou uchýlil se. A Pán položil na něm nepravosti všech nás.