syno[K6v]číslo strany rukopisuvé Boží slouli i byli. A protož svět nás nezná, neb jeho také nezná.
K Římanuom[1109]K Římanuom: Ržijmanuom ‹začátek komentované pasáže8.›konec komentované pasáže[1110]8.: VIII
Neb kteříkoli[1111]kteříkoli: kteřij koli Duchem Božím se zpravují, tiť jsou synové Boží. Nepřijali jste zajisté ducha služby, abyšte se opět báli, ale přijali jste ducha vyvolení synuov Božích, v němžto voláme: „Otče, Otče!“ Ten jistý duch svědčí duchu našemu, že jsme synové Boží. I poněvádž synové, tehdy i dědicové, totižto dědicové Boží a spolu dědicové Kristovi, ač budeme-li[1112]budeme-li: ɓudemeli spolu s nim trpěti, abychom také spolu i oslaveni byli.
K Galatuom[1113]K Galatuom: Gallatuom ‹začátek komentované pasáže4.›konec komentované pasáže[1114]4.: IIII
Ale poněvádž synové Boží jste, poslal Buoh Ducha Sy[K7r]číslo strany rukopisuna svého v srdce vaše, kterýž učí vás volati: „Otče, Otče!“ A tak již není žádneho služebníka, než všecko synové. I jestliže synové, tehdy i dědicové skrze Krista.
‹začátek komentované pasáže1.›konec komentované pasáže[1115]1.: I kanonice svatého[1116]svatého: S: Jana ‹začátek komentované pasáže5.›konec komentované pasáže[1117]5.: V
A totoť jest doufání[1118]doufání: Dauffánij a naděje, kterouž máme k Bohu, že zač koli poprosíme vedlé vůle jeho, uslyšíť nás. I poněvádž víme, že nás slyší, zač ho prosíme, tehdyť také víme, že toho dosáhneme, což od něho žádáme.
‹začátek komentované pasáže2.›konec komentované pasáže[1119]2.: II Korintuom[1120]Korintuom: Korinthuom ‹začátek komentované pasáže8.›konec komentované pasáže[1121]8.: VIII
Nebo vy víte milost Pána našeho Jezu Krista, že ačkoli bohatý jest, však pro vás chudým učiněn jest[1122]jest: gṫ pro to, abyšte vy skrze jeho chudobu bohatí učiněni byli.
K Galatuom[1123]K Galatuom: Gallatuom ‹začátek komentované pasáže3.›konec komentované pasáže[1124]3.: III
Kristus pak vysvobodil nás od zlořečení Zákona tehdáž, když jest za nás učiněn zlořečentvím etc.cizojazyčný text[1125]: eč
Římanuom[1126]Římanuom: Ržijmanuom ‹začátek komentované pasáže5.›konec komentované pasáže[1127]5.: V
„Neb soud Boží z jednoho hříchu pochází k zatracení, ale milost z mnohých hříchuov pochází k spravedlnosti. Neb poněvádž pro hřích jednoho mnoho jich zemřelo, mnohem více milost Boží a dar z milosti jednoho člověka[1128]člověka: Cžlowěka Jezu Krista na mnohých se rozmnožila. Rovně jako skrze hřích a neposlušenství jednoho člověka[1129]člověka: Cžlowěka,“ totiž Adama, „přišla smrt na všecky lidi, tak také skrze spravedlnost a poslušenství jednoho člověka[1130]člověka: Cžlowěka,“ totižto Krista, „přišla