milost, kteréž nám na Kříži dobyl, to jest nebeského království a odpuštění hříchuom a připravuje nás k dobrým skutkuom. I bude věřící znamenán Duchem svatým a budou potom od něho všecky dobré skutky pocházeti, nebo jsou ovoce víry. A poněvádž tobě Bůh Krista darmo dává, kterakž pak tobě dobrých skutkuov nemá s nim darmo dáti? Všecko jsou darové Boží.
A protož bloudí ti, kteříž samým skutkuom našim nebeské království a spasení našemu vlastnímu zasluhování připisují takto pravíc: „Ačkoli tak jest, že Kristus Pán skutky svými nás na kříži vykoupil a dosti za naše hříchy učinil, však proto nám náleží také něco k tomu našeho přičiniti.“ Takoví učitele učitele nemají žádné stránky ani naděje v Kristově milosti, ani skutcích jeho, aniž jim také jich vlastní skutkové postačí. Protož se varuoj každý křesťan před jich učením, nebť jistě od Boha vedou k věčnému zatracení.
Ten toť jest pak pravdomluvný a pravý křesťanský učitel, kterýž toliko naše spasení, utrpění a smrti Kristový milosti a milosrdenství Božskému skrze víru přičítá a přivlastňuje vzdávajíc Bohu Otci čest a chválu za dary v synu jeho a synu též díky vzdává za milost, milosrdenství a za naše spasení, kterež on nám při Otci svém nebeském bez našich skutkův a zasloužení smrtí svou dobyl a nás svou krví od hříchuov očistil.
Co aneb jaké naše pokání má býti?
Co jest pak naše pokání? Toto jest, abychom my z srdce věřili odpuštění býti všech hříchuov skrze smrt Kristovu, potom se svých hříchuov Bohu vyznávati, za milost prositi, toho umyslu býti více nehřešiti.
Jakož toho mnohé pěkné příklady v Písmě svatém máme, jako na králi Davidovi v ‹začátek komentované pasáže2.›konec komentované pasáže královských ‹začátek komentované pasáže12.›konec komentované pasáže kapitole, když se mordu a cizoložstva pro Uriáše a pro ženu jeho dopustil a prorok Nátan z poručení Božího ortel smrti na něho skrze jeho vlastní svědomí