„Žádám rozvázán býti a býti s Kristem. Pakli koho ten najvyšší lekař na těle pozdraví a nemoc od něho zažene, ať vždy, péči na to majíc, pamatuje, aby již více nesloužil hříchu, ale mnohem více slova Kristova přemejšlel, kteráž jest tomu, kterýž třidceti osm let (nepochybně pro hříchy) nemocí trápen byl, předpověděl řkúc (svatý Jan v ‹začátek komentované pasáže5.›konec komentované pasáže kapitole): „Hle, zdráv učiněn jsi. Již více nehřeš, ‹začátek komentované pasážeať by›konec komentované pasáže se tobě něco horšího nepřihodilo.“ K tomu pomáhaj mdlobě naší Duch svatý. Amencizojazyčný text.
Lékařství dušem zdravym i nemocnym těchto posledních a nebezpečných časuov velmi potřebné.
Neduhové, kteříž trápí těla, a smrt tato tělesná jsou ovšem věci strašlivé. Ale nemoc a smrt duše jest najohavnější, kteráž člověká potkati muože. Bojíme-li se trestání, nemoci a této tělesné smrti, mnohem více hříchuov a provinění i Božského hněvu báti se máme. Hledáme-li tělesneho lékařství, proč také nehledáme lékařství duchovního prospěšneho duši? ‹začátek komentované pasážeCo by›konec komentované pasáže bylo platno člověku, ‹začátek komentované pasážekdy by›konec komentované pasáže všeho světa bohatství měl a tisíc let živ byl a ‹začátek komentované pasážeže by›konec komentované pasáže na svém těle žádné nemoci neměl a jeho duše ‹začátek komentované pasážebyla by›konec komentované pasáže nakažena jedem hříchuov smrtedlných a v ďábelské moci a jeho království, tudíž i v Božské nemilosti ležela a žádné ‹začátek komentované pasáženaděje by›konec komentované pasáže tu nebylo, nežli věčná smrt a zatracení s tělem i s duší. Protož nás Kristus napomíná (Matouš ‹začátek komentované pasáže25.›konec komentované pasáže kapitola): „Bděte, neb nevíte dne ani hodiny, v které Syn člověka příjde.“ A že my ani po najmenším neusilujem a větší pomíjíme, učí nás jisté a bezpečné cestě, když dí (Matouš ‹začátek komentované pasáže6.›konec komentované pasáže kapitola): „Hledajte předkem království Božího a spravedlnosti