tehdy po světiem Ondřeji bude v tu neděli advent vložen. A pakli G bude čtena toho léta nedělnie, tehdy v tu neděli, den svatého Ondřeje, bude advent vložen. A hod svatého Ondřeje i s službú bude do pondělého položen, totíš přeložen.
A chceš li Masopust zvěděti, čtena, jenž slove latíně litera dominicalis,cizojazyčný text a ty dni, kteříž jsú mezi ostatní nedělí adventovú a mezi Božím narozením, jenž slovú latíně concurrentes,cizojazyčný text nalézti, to všecko máš na tabuli svrchu psáno, kteréž móž všeliký člověk srozuměti.
Pán Buoh ukázal toto před jedniem židovským mistrem a knězem, ješto slove Ezdráš, kterak mají býti léta, když na který den bude Božieho narozenie.
Znamenaj, když sě dostane Božieho narozenie v neděli, zima bude dobrá a větrná a léto větrné a suché, vinice plné a ovcě ruosti budú a volóv toho léta bude mnoho, medu hojnost bude, žen bude. Plémě a dobytka hojnost a obilé, ovoce zahradnie pohyne, ale málo, a svornost bude a něco nového slyšěno bude od lidí anebo od kniežat. Staří a ženy budú mřieti, a kteříž sě narodie toho léta, budú velicí a sliční. A volové toho léta mřieti budú.
Pakli sě dostane v pondělí Božieho narozenie, zima bude tvrdá a obecně podletie aneb jaro bude větrné a léto suché a větrné a búřivé a proměnné. Žen bude dobrá a vobroda bude na vinniciech a hojnost medu bude a smrtedlnost lidí po městech. Rytieřských lidí proměněnie a rozbrojenie. A mnohé matky v žalosti budú seděti, totíš pro ovdověnie, ledové velicí budú a králové zhynú od železa na každý den Měsiece, totíš v pondělí. A toho léta hodiny dennie věci počaté dobro jest a účinek jejie