[327]číslo strany rukopisušla jest až do Konstantina Velikého, ciesaře třidcátého osmého, a když jest ten dal Řím a truoje královstvie Pánu Kristovi a svatému Silvestrovi, tehdy potom svatý Silvester vládl jest Římem a dnes papežové řádně volení. A jeho moc jest nad krále i nad biskupy i kněžími, neb má oba meče. Ale nynie musí býti ciesař volený, kteréhokoli knieže volé konferšti, ten bude, ale v pravdě nižádné knieže k ciesařstvie voliti podobnější než král český, neb prostřed volencuov leží, a Praha jest mocné město, moha nésti každé duostojenstvie i ciesařské, i proto etc.cizojazyčný text
Julius, první ciesař, kdy jest byl mistrem usazen, s Kathumem a s Pompejem vyslán jsa od Říman, aby čtvrté strany světa německé k Římu podbil, ale aby se vrátil v puol druhým létě, a proto že se nevrátil v tom času, nechtěli ho do Říma pustiti Katho a Pompejius. On obeslav Němce Kolínské, Tyrské, Mohutské, a ty kraje, které podbil, šturmoval k Římu. A potom Římané vyšli proti němu s procesí, a Kato s Pompejem utekli. Tehdy Julius kázal bráti u věži Římské poklady a dal Němcóm, a sám kázal se králem a ciesařem nazývati, neb cesar slove od vyřezání, neb jest byl vyřezán z mateře své, a od toho po něm všichni i dnes králové římští slovú ciesařové. A on jest rathúz a pranéř najprv zamyslil, potom pro velikú pýchu římané ho sťali, an má lístek výstražný mezi prsty, ale že ho hned neohledal, život ztratil čtrnádcte let před božím narozením.