[252]číslo strany rukopisuaby Pánu Bohu oběť učinil, i řekl mu prorok: Lepšíť jest poslušenstvie než oběť etc.cizojazyčný text Druhé, zhoubce země, totižto lúpežníky, svatokrátce, paliče, mordéře, zrádce tráveniny spuosobující, zloděje, ženy, které děti hubí nebo tráví, nebo penieze falšují. Tito jsú zemi velmi škodni, nemají trpíni býti, ale nynie kněží tyto zlé lidi nedadie hubiti, řkúce: Pán Buoh přikázal: Nezabíš! A to proto činí, aby rozmnožením těchto zlých lidí, dobří lidé, totiž biskupové, kniežata, doktoři, mistři velební, netáhli se do země, aby ti kněží, nemajíc starších nad sebú, svú vuoli činili. Ale jim nenie hřiechu rozsochovati ohně, v kterém mnoho tisíc[70]slovo tisíc se dvakrát opakuje lidu by jednu hodinu sešli, aby se o ně lidé bili, a oni aby v cizích farách seděli, v cizích kolejích, úřadích k nim nepříslušných, a aby dobré bydlo měli a o ně se lidé báli, o statky, o čest, o hrdla přicházeli, jedné, aby oni podřad všeho křesťanstva nepodnikli. Ó, králi, nerač na to déle hleděti, čas jest to zlé vyraziti. Ještě chtivostí ďábelskú to jednají, aby jich zlosti pro Tvú Velebnost dobří křesťané, kteří jsú pod jednú spuosobú bránili, a tak jsú lid zmámili na obě straně, že dlúhá bude pašije, než se to dokoná. Jestliže Vaše Jasnost chce jich brániti a nechce prohlédnúti, a toho zlého, těch kněží neposlušných nechce li pokrótiti bez jich zlého. Ať se jim nic zlého nestane, jedné, aby v řád podstúpili a roztržkuov a búřenie nechali. Třetie, dobrý král, ten, kto poddaným nic nepřikazuje zlého a jedné, co jest spravedlivého a dobrého. Ale jestli to nynie v Praze lidi bezděky nutkají k tomu, co všechen svět má v uošklivost a co lidé sami znají, že nenie dobré, a sami sú odporni tomu.