hrabě, co pán, rytieř, panoše, oděnec, a co dobrý oděnec, lepší, který najlepší, co zlý, horší nebo najhorší; to vše opustím pro ukrácenie.
Zpuosob Římu jest takový. Najprv, že vezdy má mil dvamezcietma vlaských i počta čtyři v míli naši německú, tak bude puol šestý míle, věží tři sta šedesát a pět, vezdy městské, bran velikých sedm a dvadceti krom forten, palácuov královských, překrásného stavení sto a patnádcte, totiž palác Romuluov, Neruov palác, pokoje Trojánuov, Adrianuov, Juliuov, Cromacií, a tak dále. Čistí palácové, než nynie kolej pražský(ch), kosteluov na pět set velikých, krásných kosteluov, nečta kostela svatého Petra ani svatého Pavla, jedné kterém modlám byly udělány, a u svatého Štěpána na Rybníčku byl chrám veškeren sklenný a křištálový a zlatý, a v chrámu Jovis byl slúp zlatý, v kterým modla stála, a jiné divné mnohé věci kladú kronikáři o slávě římské. A to jest od múdrého dnes znamenati. O bojích a o vítězství římských, toho ponechám.
Léta od počátku světa až do Julia jest tři tisíce let tři sta let sedmdesát tři léta, ač jiní kladú jinak, ale tento jest pravý počet, neb hvězdář tiemto počtem všeho, co hledá, dojde právě, ale jiným nic, a přidada tato léta k letóm božím i přijdú léta od počátku světa až do tvého dne, odejma čtrnádct let, neb teprv Pán Kristus po čtrnádcti letech narodil se jest po Juliovi, za ciesaře, totiž Augusta, ale tuto o to nesnází nebudu činiti. Padesát mi ciesařská