kterým hned v prvorozenie světa uzdu propustil jest svobodnú v jich skutcích i myšleních, aby věrnosti a poslušenstvím ciesaře najvyšieho sobě odplaty dobré zasluhovali, ale nevěrú a neposlušenstvím a rozdielným roztržkem vuole své od svého pána a krále zlé odplaty, muk a pomsty sobě aby dobývali, které duchy, co nám písmo svaté okazuje ve čtverým rozdielu, ráčil jest sobě ke cti a k chvále přistvořiti. A najprvé ony božské duchy rozumné v blesku nebeským výborný život vědúcí náramně přeokrášlené, ciesařstvími, královstvími, kniežetstvími a panstvími v množstvie nevýmluvném rozdielně, mezi kterými stál Lucifer a světlnost, jakožto slunce nade všecky hvězdy menší světlosti, slávú a krású jsa nade všecky překrásné duchy nebeské přeokrášen nemaje, dosti na slavnosti jemu od najvyšieho nade všecko stvořenie jemu přistvořené z toulu svého nešlechetného myšlenie, počel mysliti zradu proti svému svatému rodičovi, proti svému svatému pánu a králi, proti svému najmilostivějšiemu dobrodinci, proti své kráse a zdraví, najdobrotivějšiemu okrasitelovi, nadarmo světlo svého rozumu najjasnějšieho v převrácené obracuje myšlenie, jakoby komár usty svými z moci otevřenými usiloval, by všechen svět pohltiti, skrze kterého ducha zlost jediného vykrotila jest bieda a osten, mezi všecky duchy rozumné a v nebi roztržka a války. A tak když všechen dvuor nebeský zlým ponúkaním ducha tohoto proklatého