dávaje, a knieže k němu: Pán Buoh mi poslal člověka prvé, kterému sem dal, nežli si ty přišel, a povolaje žáka i dí: Již sem tě učinil z malého velikým a pánem pána tvého, hlad aby dobrý byl. A tak lakomý kněz vyšel zamúcen a šel za svým služebníkem jako za pánem. Pak li přijde mistr a žák prostý, a žádný z nich nemá obroku, radče mistra rač popřieti. A nad to nade všecko jakž osoba prosiecí okáže a přímluvci, a kterak Duch svatý pohne srdcem vaším, tomu dojdete. A na to rač vzieti osm dní na rozmyšlenie a na ptaní osoby k tomu hodnější. Ale pohřiechu již v Čechách nemají se oč vaditi. Ano, všecko rozptýleno pro velikú pýchu prvních kněží a pro neřádný život a pro lakomstvie a nespravedlivé póhony a soudy.
Konec ustanovenie prebend kněžských a nadánie k nim zbožie, jest drahně koncuov okazujících, pro které kněžské zbožie jest nadáno. Najprvé, proto že kostelové musí býti a v nich musí se služba božie dieti pro Pána i pro lid, aby lid v něm Pána Boha chválil a za své potřeby se modlil. A k tomu musí kněží býti, mše slúžiti, kázati, zpoviedati, křtíti, nemocné svátostmi opatřiti. To tiem obrokové a nadánie nejsú almužny, ale zaslúženie. Jako kaplané u Vašie Jasnosti mají potřebu a platy též jako holič neb panoše, a viec slúží než holič, neb holič snad jednú do téhodne a kněz každý den. I proto dí svatý Pavel: Kto oltáři slúží, hodno jest, ať jest živ z oltáře. A jindy: Poněvadž vám duchovní věci rozsieváme, nenie div, béřeme li vaše tělesné věci etc.cizojazyčný text Druzí obrokové mají k sobě úřady přidané, jako biskup má úřad, aby kněží spravoval a kostely řiedil,