Scelivý[af]Scelivý] Czeliwy pak sejr druhý nám to mluví, že člověk ten, kterýž zákon desatera přikázaní buožího, nám do přirození daného, naplní, že ten bude trvalý, živý a zdravý i Bohu milý jako zcelivý sejr, jakož psáno stojí v tom rozumu, že kdož naplní je, že živ bude v nich. A jinde Baruch v témž rozumu nazývá je knihy přikázaní života. Též také naplnění dvú přikázaní najvětších, milování, podlé kanoniky svatého Jana z smrti v život scelivý, zdravý, svatý a věčný přenáší. A toť se obé pod krátkostí míní v textu svrchu dotčeném Jobovu, [31v]číslo strany rukopisukdež praví: Život a milosrdenství dal si; totiž přikázaní života milosti a lásky, jímž bych mohl při scelivosti a nevinnosti a trpělivosti ostati a setrvati, ale že přidává: a navštěvování tvé ostříhalo mne; tu zavírá, že najvíc vírou milý a spravedlivý živ jest a při scelivosti trvá, kteráž se skrze navštěvování rozumí. Neb věrou s námi jest Pán Buoh, věrou ho k sobě přitrháme věříc, že jediné leč k nám, k svému stvoření, jako hospodyně k sejru bude přihládati a nás střéci, že jest nám nelze doseděti bez skázy, jakož sám řekl: Beze mne nic nemůžte učiniti. A protož věříme, že vždy nás navštěvuje [32r]číslo strany rukopisua vždy ostříhá, jakož mluví jeden věrný řka: Spatřoval sem Pána vždycky, neb jest mi po pravici, abych se nepohnul. Věříme i tomu, že jako dobrá hospodyně sejr otírá, tak nás otírá a opláká křtem svatým z špíny přirozeného hříchu, jenž se potí z nás skrze žádosti zlé.
Slušíť[ag]Slušíť] luſſit i to věděti, aby pak najlepší sejr byl a nejscelivější neb nejzalitější vínem zkazilý, že chuti žádné ani pužitečné, sytosti dostatečné nemá bez chleba a nápoje, tak i my, lidé, buďto kající, neb nevinní, leč přijmeme[ah]přijmeme] przigme k sobě živý chléb a nápoj, totiž Krista, skrze víru du[32v]číslo strany rukopisuchovnie u velebné svátosti oltářní, nemůžem v život Pána spasitele vtěleni bejti a snědeni v unom rozumu, jenž praví: Kto jí mé tělo a pije mou krev, má věčný život a ve mně přebývá a já v něm. I toho jest zřejmo, že protivníci, jenž nepřijímají nápoje, by nejlepší byli, sou přesedavý pokrm Buohu, Pikharti pak sú, by nejlepší byli, jako sejr bez chleba a bez nápoje nejedlý.
Nemohuť[ai]Nemohuť] Emohutt se učiniti neslyše i toho rozprávění těch sýrův, jenž svým nám příkladem rozprávějí. Jako sejr dobrý lidé jedí a zlý svině