[143r]číslo strany rukopisuonoho mládence v pašiji oděného po nahu oděvem nedokonalým, k plachtě podobnějším než k sukni, jenž když je poběhl trpělivosti, i to ještě nedokonalé, netrpělivým pro zakázaní boží, jenž se brání muži v ženské roucho[19]následuje „v mužské roucho“ omylem zapsané písařem obláčeti. To je, jako by řekl, že jako jest zmužilý Pán Kristus v trpělivosti neobláčel se v pochlebné[eu]pochlebné] pochlebnie roucho rozkoši tohoto světa, že též ani netrpěliví ženkýlové v jeho království roucho [143v]číslo strany rukopisuoblečeni budou, pro něž jest musil trpěti a teprv se v ně slavně obléci, jehož s ním sami zmužilí v trpělivosti obého pohlaví lidé mají účastnu býti a oblečeni v ně. Avšak i ti rozdílné libosti a rozhodnutí prvé vypsané spravedlnosti v zdejším rouchu, v němž se nám Duch boží nikdy chlubiti nedá. Kdežto chodíme jiní v dražším, jiní v lacinějším, jiní v šeři, jiní v [144r]číslo strany rukopisuvlčku[ev]vlčku] lčku, jiní v kaumaru, jiní v černém[ew]černém] čenem, jiní v bílém, jiní v červeném, jiní v brunátu, jiní v zeleném, v kropenném, v višňovém, jiní v železném, v stříbrném, žlutém, jiní v hřebíčkovém, v modrém, blankytném, vonino v vlaském, v brykyši, v papoušku. Tito v šilhéři, v harasu, v tafatu, v kmentu, tykytě, jiní v lindyši, [144v]číslo strany rukopisuv liškách, kunách, v popelicích a v sobolu, jiní v atlasu v šarlatu, v aksamitu a v najdražším zlatohlavu, opět z těch jiní v křtaltovnějším, v přípravnějším, v šperkovnějším, v přemovanějším, v farkašnějším, v mikšovnějším, v šachovnějším, v štrychovanějším, v fal[145r]číslo strany rukopisudovnějším a v řásnějším. Jiní v švábském, jiní v vocasatém, jiní v užším, jiní v prostranějším, jiní v celém, jiní v otevřeném, zprořezovaném podlé svědectví svatého Pavla, jehož sou nohám kamenovníci svatého Štěpána roucha svá svěřili, jehožto očima Pán Ježíš jest rozličnosti oděvu [145v]číslo strany rukopisunebeského svěřil, o němž praví, že v království nebeském rozdílni budem v slávě, v jasnosti podobenstvím mnohotvářných hvězd, když smrtedlnost svlečena bude a oblečena nesmrtedlnost. Než někteří se pak praj hned ani promění z smrtedlnosti hadrův podlé vypodobnění na onom, jenž jest neměl roucha svade[146r]číslo strany rukopisubního, totiž tak na skrz[ex]skrz] skṙ těmi svrchu pravenými[ey]pravenými] prawenym nástroji zdělaného, jako svadební roucho bývá barvené, hladké, křtaltovné a[20]„a“ písařem omylem opsáno dvakrát na místo, jako říkají, nazchvál strojné a hotové, nebť se mu nepřimlúvá pro nahotu a pro nejmění lecjakéhos roucha, než znamenitě pro samého svadebního roucha nedostatek obviněn jest. Amen.