[134v]číslo strany rukopisuhorší rozedření bývá. A protož se veď čte v Zachariášovi o Jezusovi, knězi velikém, že jest ho anděl rozkázal najprv z smrdutého roucha svléci a teprv jej v barevné, rozličné obvlékl roucho, a nedal ho na to obléci. An téhož na potvrzení[eh]potvrzení] potwrzienii, chtějíc Pána Krista obléci v zlatohlavový[ei]zlatohlavový] zatohlawowy plášť, zemské království znamenávající, svlékli jej prvé z sukně jeho, znamenávající království boží. A opět zase, chtějíc jej zase v jeho roucho obléci, prvé jej z zlatohlavu vyvlékli. To je, [135r]číslo strany rukopisuže chtě zemské království přijíti z nebeského, jest obnažen, řka v tom rozumu v kantikách: Svlék sem sukni mou. Kterak v ní zas oblečen budu? V nižto s nezsnází oblečen v nebi mluví, pravě se od zdejšího časného království naha, řka: Nah sem byl a neoděli ste mne. A opět praj: Království mé není z tohoto světa, totiž ušité, ale z nebeského. Poněvažd pak jest nepotřebí obého, staráme li se tedy a potřebujem li příliš časného světa, zřejmě oznamujem se [135v]číslo strany rukopisubýti svlečeni z nebeského příkladem Adama s Evou, kteříž jak sou rychle obnaženi z roucha království božího, tudíž sou zobláčeni v sukně kožené, totiž v zemské království[18]písař zde omylem opsal část textu „božího, tudíž sou zobláčeni v sukně“ podruhé, totiž vladařství, do něhož sou sehnaní. Tak za se když zamítáme svět, zřejmo činíme, že se právě netáhnem skrz smrt dovyvléci, až se božím oblečeme královstvím[ej]královstvím] kralowstim příkladem Heliáše, jenž zachvácen do nebe na ohnivém voze, teprv pozchycen, opovrhl plášť Helizeovi věda, že [136r]číslo strany rukopisuho v nebi třeba není. Téhož dle slepý ve čtení zapomněl svých hadrův, nebo by se pak na kom jako na marnotratném synu svět neštěstím otrhal, k onomu uteče li se za času, budeť mu oděvem novým dostatečným, všecky v sobě potřeby majícím podlé napřed vypsaných povah roucha, jež suma vidíme na oněch v Zevení v sedmé, v devatenácté a v jedenmectmé[ek]jedenmectmé] jedenmectmie kapitole bíleným a nevěstím [136v]číslo strany rukopisurouchem zodívaných, jak sou beze všeho nedostatku, v plném dostatku, přívalu slz, zimy, vedra, neštěstí, necti, hladu, žízni, špíny, odrání i ni smrti se bojíce navěky.
Již[el]Již] Iz pak ke všem sumou na příklad daným rouchem království božího nám, lidem zemským, živým, umučením Pána spasitele oddělané barví se přijímaním jeho drahé ne bez těla krve posvěcené v víně. Upereť, praví Jakub, Judas u víně roucho své a