svátosti a sytosti. Neb ktož přistoupí k kalichu Páně, všakť ten nepohna od první, těla Pána Ježíše, ale drže své tuhou věrou, přijme k tomu krev předrahou. Ale kdož by k jedné způsobě přistoupil, tenť jest odběhl od krve Páně, musí se jí odpřísahati ve mšale, musí zlořečiti, kacéřovati ji i se samého, že ji přijímal. Též ktož je k pikhartům přestoupí, musí haněti a kléti to obé dvé a opustiti. I ty, ktož přijímají, haněti, kléti, kacéřovati, modlářovati a je odřezovati od spasení a tak jako místo těla anebo krve Páně jedení a pití zuby utrhavými maso a krev Pána Ježíše jako hladožízniví jestřábi svrchu pravení.
Protož to věda, prosím tebe, nerozpakuj se přijíti té svrchu psané odplaty od Pána Buoha aniž se styď svému Zikmundovi vejsluhy z téhož stolu podati a čeládce své jako ondy s svého stolu. Nebť jest napsáno, že drahý Pán bratří, sestry i děti chce, aby společně vesměs byli oučastni těla a krve jeho drahé podlé proroctví v epištole k Židuom opáčeného: Po tomť pokrmu a nápoji z dětinství vyroste v věčný život. A spíš vyspěje, než by jej suchopárnou, tepilou, vyschlou, uzenou, k svrčku podobnou krmila němčinou, na níž jest sytosti jako na kobylce suché k snědku a ne víc. Tou budeš li ho krmiti, ztepiléť, zakrše a zamře v suchosti třpaslkové, neb víš, že Němci ne na sytých, toliko barevných obrazích se pasou a na lakomství. A vejš těžce k Buohu vyróstají a s nesnází. Ale večeře Páně roztučňuje přijímající se ve všelikém skutku dobrém. Tím pokrmem dáš li se podlé mé žádosti odkrmiti Pánu Buohu všemohúcímu za večeři, jíž si jeho ve mně, nehodném, nakrmila, poznáš, že jako mě jest nedostatečné děkování k přijímaní té večeře skutečné, že tak jest nezáslužná tvá večeře ku přirovnání odplaty této duchovní, by pak všechen movitý statek vynaložila na pokrmy Buohu v chudých. A protož musíš k dostatečnosti odplaty za tu svatosvatou večeři i se samu jemu, i své dítě v pokrm dáti v onom rozumu, jenž dí: Kto jí mě, i on živ bude pro mně. Totiž k mému pokrmu bude tejti a tučněti, péci i vařiti se, kořeniti i mastiti, aby ve mně obýval snědený, jako já živý snědený obývám v přijímajících se. Nebť on i tobě se syrový nedává, než na svatém kříži upečen žlučí, octem, yzopem, příkořiznami, kořením, nemilosrdenstvím tučněl, slinami maštěn,