[17v]číslo strany rukopisunaši dějí k hřiešníku: Tys nás činil, tvoji sme skutkové, neopustíme tebe, s tebúť budem, s tebú se k súdu pobéřem. Jakož die Ezechiel prorok: Jako spravedlnost spravedlivého na něm bude, tak nepravost nešlechetného přikryje jej. A protož die David: Slyšte to, všickni národové, ušima, pozorujte, kteříž bydlíte v okršlku zemském, proč se budu báti v den zlý, totiž v den súdný. I odpověda: Proto nynie báti se budu, nebo nepravost nohy mé obklúčila jest mne. Sedmý žalobní bude umučenie i všecka trápenie Pána našeho Ježíše Krista. Jakož svatý Jeroným svědčí, že kříž Kristuov proti tobě bojovati bude a pán Kristus svými ranami dovoditi bude. Jiezvy ran jeho proti tobě mluviti budú a zjevně na tě žalovati. A svatý Augustýn die: Snad proto Pán na svém těle jiezvy ran svých zahová. Aby hřiešníky na súdě trestal, je ukazuje a řka: Aj, člověk, kteréhož ste ukřižovali! Aj, Buoh a člověk, v kteréhož ste věřiti nechtěli! Vizte rány, které ste učinili, a bok, který ste prokláli, kterýž pro vás otevřien jest, a vy ste vjíti nechtěli! A dále die onu řeč Naum prorok: Zjevímť já hanbu tvú a okážiť já národóm nahotu tvú a královstvím ohavnost tvú. A onu řeč Ozee proroka: Zjevímť já bláznovstvie jeho před očima milovníkuov jich. A nic nevysvobodíť je z ruky mé. Ó, kterak smutní a opuštění budú v ten den hřiešníci biední! Nebo tehdáž uzřie jej všeliké oko. Jakož svatý Jan die: I ti, kteříž sú v něj bodli, a kvielitiť budú sebe nad ním všickni národové zemští. Tehdyť hřiešný uzřie a rozhněvá se,