[17r]číslo strany rukopisutehdáž budú řieci biední horám: Padněte na nás a pahrbkom přikrýte nás. Přijdúť před stolici Kristovu. Tuť bude slyšána těžká a tvrdá žaloba od těch, jichžto žoldy byli sú živi, a neobmývali hřiechuov jich. A byli sú jich slepý vuodce a prostředkové lstiví. Šestý žalobník jestiť hřiech. O tom Jeremiáš mluví: Trestati tě bude zlost tvá a odvrácenie tvé látiť tobě bude. Protož hřiechové budú přivázáni na hrdlo člověku, jakož Ozee prorok die: Svázaná jest nepravost Efraimova, skrytý jeho hřiech. A Trenorumcizojazyčný text: Shomážděni sú a vloženi na mé hrdlo, totiž hřiechové moji. Rovně jakož krádež zloději přivázaný na hrdlo žaluje naň. Tak tehdáž hřiechové žalovati budú na biedného člověka. A v knihách Příslovie: Nepravosti vlastnie činie nešlechetného. A provazy hřiechuov obvázanie svých jeden každý svázán bývá. A protož die prorok: Provazové hřiechuov obvázaly sú mě, za kteréžto provazy zlí od diábluov až do pekla taženi bývají. Tehdy zajisté v sieti jeho hřiešníci padnú a léčka skrytá dosáhne jich. Přihodí se jim jako ježkovi, kterýž pro břemeno jablek na se nabraných nemoha utéci, nalezen bývá v štěpnici, i ztratí hrdlo. Též člověk s břemenem velikých hřiechuov jat bude, ani naň žalují. Jakož David die: Poznán bude Pán, súdy čině, v skuticech rukú svých lapen jest hřiešník. O témž svatý Jan Zlatoustý napsal, že myšlenie naše a zvláště skutkové stanú před námi, žalujíce na nás před Bohem. Jakož apoštol praví. A svatý Bernart die: Tehdy skutkové