ten, jenž bieše obrazil sochu, učiněn jest horú velikú a naplnil všecku zemi. A tu Daniel prorok boží, vykládaje ten sen, i die, že v čas čtvrtého královstvie zemského zbudí Buoh páté královstvie nebeské, totižto nebeských lidí. A toho doličuje Daniel v VII. kapitole o vidění čtyř hovad, ješto znamenají podlé výkladu jeho čtvera královstvie zemská. A o potomným královstvie svatých pravě, až na věky stane a nebude zbořeno, aniž bude dáno jinému lidu. Ale zetře a shladí všecka jiná královstvie, jakož píše Daniel v II. kapitole. Ale aby ty viděl, Beliali, o uťatí dřieve řečeného kamene kromě rukú: že tohoto času zjevně jest naplněno na mém pánu Ježíšovi, kterýžto byl a jest uťatý ot hory kromě ruky. Nebo hora jest Buoh nebo národ Jakobuov, na němžto dobře sě líbí Bohu přebývati; kámen jest Syn jeho pán Ježíš, kterýžto od Boha Otce urozen jest, jakožto kámen od hory oťatý kromě rukú, totižto zevnitř pomocí aneb jiným rozumem; hora jest národ Jakobův, ot něhožto pán Ježíš uťat jest, totižto člověčenstvie tělesné přijal jest kromě rukú, totižto kromě příčiny mužského semene. A ten kámen neporazil jest prvnieho královstvie ani druhého ani třetieho, ale čtvrté, totižto římské, on změlí a shladí, a jiné troje královstvie, kteréžto jest v držení toho čtvrtého královstvie; a ten pán Ježíš, kámen dřieve řečený, narodil se jest v ten čas, kdyžto najviece ktvieše čtvrté královstvie, totiž v čas Oktaviána césaře, a téhož času vstal jest z mrtvých a tu se jest počalo královstvie římské, jakožto psáno jest v knihách Davidových.“
Vece dále Mojžieš Belialovi: „Chceš, ať světlejie okáži čas uťatie dřéve řečeného kamene, totiž narozenie Syna božieho, a čas smrti jeho od věčnosti ustavený, kterýžto nemohl býti předjat, ani prodlen?“ Vece Belial: „Rád bych slyšel.“ Tehdy Mojžieš kniehy Daniele proroka [otevřev]text doplněný editorem i poče čísti v VIIII. kapitole a řka: „Tyto slova jim Gabriel, kteréhož sem viděl u vidění ot počátka, rychle letě, udeřil jest mne, a mluvil jest ke mně.. A řekl jest: Daniel, nynie sem vyšel, abych tě učil, aby rozuměl. A přišelť sem, abych oznámil tobě budúcie věci, neb si muž žádosti. Ale ty znamenaj řeč mú a rozuměj vidění. Sedmdesáte týdnóv