z mrtvých vstal. Toť jest učinil najprvé pro duostojenstvie svého svatého těla, nebo jeho svaté tělo bylo jest s božstvím spojeno, i neslušelo jemu v zemi ležeti a hníti. Jakožto svatý David prorok praví: „Nedaj, hospodine, svému svatému, totižto oslavenému, tělu hníti.“ Druhé proto, aby svaté viery svým vzkříšením potvrdil. Nebo kdyby ihned třetí den z mrtvých nevstal, byla by viera potuchla ani by kto veň uvěřil, by pravým bohem byl. Protož toť se jest ukázalo ten čas jeho umučenie, jenž všickni potratili svú vieru kromě jediné Matky božie, ale jakž Jezukrista z mrtvých vstalého uzřeli, tak ihned se zase k vieře navrátili.
Třetie slušie věděti, že Syn boží, Ježíš Kristus, z mrtvých vstav, rozličné časy mnohým se ukazoval. Najprvé svaté Maří Magdaléně, jakožto píše svatý Marek evanjelista ve Čtení. A toť jest proto učinil, aby ukázal, že jest pro hřiešné umřel i z mrtvých vstal, jakož o tom sám ve Čtení praví: „Nepřišel sem pozvati spravedlivých, ale hřiešných ku pokání.“ Druhé jest se ukázal těm třem ženám Marijím, když od hrobu jidechu. Třetie se ukázal svatému Petru, ale toho mi Písmo nepraví, když mu se toto spasenie stalo, když mu se jest byl ukázal. Čtvrté se ukázal těma dvěma, ješto toho dne jidešta