v bezprávie božské Velebnosti jest směle pokušeno.
Žádný také dlíti tiem nemá, než pilně chceme, aby se ptali, kto by to zlé učinili, a úředníky našimi aby byli vybieráni, a když budú tak shledáni, ne dotkne li se jich malé domněnie, ot duchovních lidí a prelátuov, k nimž ten úřad příleží, chceme, aby byli pokúšeni. A budú li od nich vidomě přemoženi a od nich obyčejem pastýřským budú upomanuti, aby od viery křesťanské neblúdili, tmavých diábelských otpadnúce zavedení, nebudú li chtieti poznati boha světla, v bludu počatého stálosti z ľubu budú chtieti zuostati, tiemto našim přikázaním otsúzenie smrt aby trpěli, kacieře otsuzujem, jež smrti žádají, aby za živa před lidmi byli zapáleni, plamenuov jsúce otsúzeni súdu poručenie, kteří svatého plamene světla poznati a otce věčného věčné chvály hledati a jednorozeného syna umučenie a vykúpenie člověčského pokolenie věřiti nechtěli.
O kacířích
Kacieře kteréhožkoli otdělenie, kteréž jakož netoliko k optání preláta anebo mistra kacieřského, ale také z jich úřadu, jakož smy přisúdili, hledati jich a jímati je chcme, a tak zjímané ot úředníkóv těch těm prelátóm anebo jich mistróm kacieřským aby byli posláni a vydáni, nebo jich jistým poslóm aby byli vydáni, to přikazujem a chceme mieti.
O kacieřích, aby jich nepřijímali na svá obydlé ani jich pomocníkuov
Každého oddělenie kacieře aby nižádný v mezech královstvie našeho českého do domuov, svých přiebytkuov nebo na dědiny aby nepřijímal vší věcí přikazujem, přijímači ač pak kteří budú vědomě nebo s nimi věříce anebo tovařišiece, jinak kterýmkoli obyčejem jim svolujíce nebo folkujíce jim, zbožie jich všecko do královy komory položiece vypověděti je z královstvie prvepsaného věčně přikazujem.
Ale že chtějícím práce dojíti dokonalé nenie dosti minuté věci opraviti, leč také s pilnú opatrností myslili by budúcie věci opatřiti, nebo ovšem opatrnost jest, ač které jsú budúcie věci, budú tak zjednány.
Kterak veliké nebezpečnosti škody a psoty odlúčenie, když hraduov a jiných práv k královské spravedlnosti příslušejícím i k stolu v