[93r]číslo strany rukopisuaby zahubil život nešlechetnosti mé a obživil mě milostí dobroty tvé. Amos prorok: Hledajte dobrého, a obžive dušě vaše, jezte dobré, to jest Krista, aby umrtvil na těle a obživil na duši. Sv. Petr v prvé kanonicě v třetí[h]třetí] tṙetie kapitole: Nebo lépe jest dobřě, ač bude chtieti vuole božie trpěti, nežli zlé činiece. Nebo i Kristus jednú za naše hřiechy umřel jest, spravedlivý za nespravedlivé, aby nás obětoval Bohu, umrtvené zajisté na těle, ale obživené na duši. Sv. Pavel k Korintóm: Nebo umřeli jste a život váš skryt jest s Kristem u Bozě.
Devátý užitek, že ta svátost velebná činí, aby sě člověk nehýbal vedlé vuole své, nebo vuole tělesné, nebo zápalu tělesného. Nebo jakož tělo vepřové, dokavadž[i]dokavadž] dokovadž u vepři jest, hýbá sě a chodí vedlé hnutie vuole své, ale když bude snědeno ot orlicě a když sě v ni obrátí, skrzě létanie vysoko bývá pozdviženo. Též mysl člověčie dřieve hnutím vepřovým k dolejším[j]dolejším] doležſím věcem jsúc vedena, bude li moci této svátosti v Krista duchovně obrácena, k přikázaní a vuoli Kristově hýbati se počíná. Rabanus doctor: Jakož v nás sě obracuje, což [93v]číslo strany rukopisujieme a pieme, též i my sě v tělo Pána Krista obracujeme, když poslušně a milostivě živi jsme a v přikázaní božiem sě kochámy. Protož přistup s nábožným myšlením, aby mocí té svátosti svatého Ducha milostí byl hýbán, a tak Synem božím učiněn; nebo kterýmiž Duch svatý hýbá, tiť jsú synové boží.
Desátý užitek, že věrní skrzě tu svátost pozváni bývají k hoduom nebo na hody Ducha svatého. Rabanus mistr: V té svátosti věrní obcujíce, jednotu tovařistvie držie a pojie Ducha svatého. A protože obcovánie nebo obecenstvie jest nazváno, obcujíce s Duchem svatým, trojieho pokoje docházějí. Nebo s Bohem pokoj činie skrzě skrúšenie, zpověd a vuoli dosti učiněnie, také oni ot Boha pokoj berú, kterýžto jest pravý biskup, dávaje jim odpuštěnie ne stránky, ale všěch hřiechóv. A tři věci u vieře obcovánie sě slibují: svatých obecenstvie, těla vzkřiešenie, života věčného dosaženie. Dává také obcovánie pokoj srdcě, aby sě líbilo býti u pokoji, jakož čte sě v kníhách Ecclesiastici: U vieřě a tichosti jeho jednotu jest učinil. A jinde zpievá cierkev svatá: